دوشنبه 17 جولای 2017 - 1:58

هفته‌ای ۳هزار کانال تلگرامی غیراخلاقی مسدود می‌شود

واعظی گفت: تعدادی از این کانال ها برای رسیدگی بیشتر به قوه قضاییه معرفی شده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش های مستمر برای پاک سازی و سالم سازی فضای مجازی اشاره کرد و از مسدود شدن سه هزار کانال غیراخلاقی در هر هفته خبر داد.

به گزارش نگاه اقتصادی به نفل از ایرنا، محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های همراه اول در شبکه ملی اطلاعات و در جمع خبرنگاران افزود: تعدادی از این کانال ها برای رسیدگی بیشتر به قوه قضاییه معرفی شده اند.

عضو هیأت دولت یازدهم مسدود شدن این کانال ها را در راستای پاک سازی فضای مجازی دانست و گفت: در خواست های مردمی برای داشتن فضای سالم مجازی سبب شد اقدام های لازم صورت گیرد تا مردم بتوانند از این فضا بدون دغدغه استفاده کنند

واعظی افزود: اعتقاد داریم حتی کانال هایی که خشونت را در میان جوانان رواج می دهند نیز باید مسدود شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش ها برای افزایش امنیت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اکنون سیم کارت انارستان طراحی شده که فضایی امن برای جوانان و کودکان فراهم کرده است.

وی از تلاش بخش های مختلف برای افزایش امنیت شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: مرکز ملی فضای مجازی ، نیروی انتظامی وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات در این زمینه گام های خوبی برداشته اند.

واعظی بر امن بودن شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و افزود: امنیت در این شبکه باید به گونه ای باشد که هکر های خارجی نتوانند آسیب وارد کنند.

وزیر ارتباطات شبکه ملی اطلاعات را زیر ساختی داخلی بدون نیاز به سرمایه گذاری خارجی دانست و بیان کرد: شبکه به گونه ای طراحی شده که اگر اتفاق خارجی رخ داد بتواند خود را اداره کند.

عضو کابینه دولت یازدهم از تلاش های شرکت زیرساخت برای اطمینان در امنیت شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: شبکه ملی اطلاعات کمتر متاثر از خارج است و حتی رخنه های موجود در آن نیز گرفته شده است.

واعظی با تاکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات در داخل فعالیت می کند،افزود: این شبکه قادر است در صورت حمله های بیرونی از خود دفاع کند .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به انتخابات گذشته اشاره کرد که با استفاده از زیرساخت شبکه ملی اطلاعات برگزار شد و گفت: انتخابات در امنیت کامل برگزار شد و هیچ دسترسی خارجی به آن ممکن نبود.

واعظی با بیان اینکه شبکه ی در اختیار انتخابات به طور کامل بسته بود، ادامه داد: اما در عین حال مردم می توانستند به اطلاعات خارجی بدون هیچ مشکلی دسترسی داشته باشند.

عضوشورای عالی فضای مجازی به برگزاری سرشماری کشور در ماه های اخیر اشاره کرد و گفت : نزدیک به ۱۰ روز شبکه به گونه ای اداره شد که تلاش برای هک کردن آن ممکن نبود.

واعظی امنیت شبکه ملی اطلاعات را خوب توصیف کرد و گفت: اکنون اپراتورها، تولیدکنندگان محتوا، دستگاه های مختلف اجرایی به استفاده از شبکه ملی اطلاعات روی آورده اند.

عضو هیات دولت یازدهم ابراز امیدواری کرد: نهضت تولید محتوا که در کشور شروع شده است، ادامه یابد و مردم بتوانند همه نیازهای خود را بر این بستر دریافت کنند.

واعظی با واکنش مجدد نسبت به سخنان دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و بیان اینکه مصاحبه های ایشان مبنای درستی ندارد، ادامه داد : نباید وقت مردم و توسعه کشور و این همه دلسوزی برای ایجاد فضای سالم را با چنین مطالبی بگیریم.

عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در روزهای اخیر گفته است: وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات اتوبان فضای مجازی کشور را در اختیار بیگانگان قرار داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اکنون جوانان زیادی دنبال ایجاد اشتغال بر این بستر هستند و بسیاری هم ایجاد اشتغال کرده اند، گفت: متاسفانه کسانی که تنها دنبال بستن هستند و غیر از این به چیز دیگری فکر نمی کنند، سبب ایجاد نگرانی برای این فعالان می شوند.

واعظی افزود: باید اجازه داد فضای آرام در کشور ایجاد شود. در کشور شورای عالی فضای مجازی وجود دارد و رئیس آن رئیس جمهوری است و همه قوا حضور دارند و رسیدگی می کنند و این کار گروه ۱۲ عضو دارد و سخن یک نفر ملاک نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه هیچ وقت اجازه نخواهد داد کسانی که استفاده علمی و دانشی از شبکه های بین المللی می کنند با محدودیت مواجه شوند، گفت: شبکه ملی اطلاعات برای ایجاد محدودیت نیست.

واعظی گفت: شبکه ملی اطلاعات آمده تا با هزینه کمتر و سرعت بیشتر اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهد و مردم هر زمان که احساس کنند نیازهایشان از این طریق برطرف می شود دیگر دنبال خارجی ها نمی روند.

عضو شورای عالی فضای مجازی بر امن بودن شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: کسانی هم که نیاز به اطلاعات بین المللی دارند با پرداخت هزینه بالاتر می توانند دریافت کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1004
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)