دوشنبه 8 آوریل 2019 - 11:22

اعلام مهمترین اولویت‌های بندری ایران در سال ۹۸

جذب هرچه بیشتر سرمایه بخش خصوصی داخلی و خارجی، بازنگری تعرفه‌های بندری و هوشمندسازی و یکپارچه‌کردن سامانه‌های بندری ازجمله این اولویت‌ها است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح مهم‌ترین اولویت های بندری ایران در سال ۹۸، اعلام کرد: جذب هرچه بیشتر سرمایه، رتبه بندی شرکت‌های کارگزار خدمات بندری، واگذاری بنادر کوچک و ارتقاء سطح شهرهای لجستیکی مهمترین اولویت های بندری کشور در سال جاری است.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدعلی حسن‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص مهمترین برنامه ها و اهداف معاونت بندری سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۳۹۸، اظهار کرد: جذب هرچه بیشتر سرمایه توسط بخش خصوصی داخلی و خارجی کماکان به عنوان یکی از اهداف و اولویت های اصلی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار دارد و برنامه بعدی رتبه بندی شرکت‌های کارگزار خدمات بندری است که در این خصوص در حال مذاکره با مرکز ملی رتبه بندی هستیم.

به گفته وی، واگذاری بنادر کوچک به عنوان یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است .

حسن زاده افزود: افزایش سهم ریل در مذاکره با راه‌آهن به طور جدی و مشخص در بندر شهیدرجایی در حال پیگیری است و امیدوار هستیم در سال آتی این هدف عملیاتی تر از سال‌های گذشته محقق شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص موضوعات لجستیکی و پروژه های حمل و نقل چندوجهی نیز مذاکره با سایر نهادها در دستور کار قرار گرفته و استفاده از ظرفیت سایر مناطق ویژه اقتصادی کشور به عنوان یک مجموعه مکمل تعریف شده است.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی لجستیک برای استقرار صنایع در بنادر امام خمینی (ره)، شهیدرجایی و شهیدبهشتی با هدف ارتقاء سطح شهرهای لجستیکی به طور جدی دنبال می‌شود، گفت: از این طریق به دنبال آن هستیم تا جایگاه بنادر خود را در بین مناطق منطقه بهبود بخشیم.

حسن زاده اعلام کرد: موضوع بازنگری در تعرفه ها نیز با توجه به تغییرات به وجود آمده در نرخ ارز و تحریم های اعمال شده، به منظور کمک به فعالان اقتصادی در بنادر در دستور کار قرار گرفته است و استفاده از ظرفیت‌های تبادل الکترونیکی اطلاعات و هوشمندسازی و یکپارچگی سامانه های بندری و دریایی یکی دیگر از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=10136
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)