پنج‌شنبه 11 آوریل 2019 - 7:20

حمایت از رونق تولید؛ رسالت اصلی بانک صنعت‌ومعدن در سال ۹۸

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: برای تحقق رونق تولید که شعار سال ۹۸ و رسالت اصلی این بانک است با تمام توان در کنار صنعتگران خواهیم بود.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تأکید بر لزوم تأمین مالی صنایع و حمایت از تولیدکنندگان بیان داشت: برای تحقق رونق تولید که شعار سال ۹۸ و رسالت اصلی این بانک است با تمام توان در کنار صنعتگران خواهیم بود.

به گزارش نگاه اقتصادی از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت‌ومعدن، حسین مهری مدیرعامل این بانک که روز چهارشنبه به استان اصفهان سفر کرده بود، در جمع کارکنان شعبه کاشان حضور پیدا کرد و ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه با اشاره به سیاست بانک در حمایت از صنایع و تولیدات داخلی گفت: تأمین مالی واحدهای تولیدی، رسالت مهمی است که در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری سال “رونق تولید” نام گرفته است، باید مورد توجه وی‍ژه قرار گیرد و لازم است در کنار این موضوع با بررسی صحیح و دقیق طرح های توجیهی و اهلیت متقاضیان از انحراف منابع و تبدیل آن به مطالبات معوق جلوگیری کرده و با هدف گذاری درست، منابع را در جهت حمایت از صنایع استان های سراسر کشور به کار ببندیم.

وی با تقدیر از تلاش های مؤثر کارکنان، با اشاره به اهمیت افزایش اختیارات شعب و سرپرستی ها عنوان داشت: اقدامات خوبی در شعب این بانک انجام شده و ما در استان اصفهان که یکی از قطب های صنعتی کشور است، طرح های بسیار بزرگی را تأمین مالی کرده و به سرانجام رسانده ایم.

مهری همچنان بر لزوم کاهش مطالبات معوق تأکید کرد و اظهار داشت: وصول مطالبات امکان دسترسی بیشتر به منابع به منظور تأمین نیاز واحدهای اقتصادی و ایجاد رونق نسبی در بخش های مختلف صنعت را فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مشتریان سرمایه اصلی بانک هستند و تمام تلاش ما این است که در کمترین زمان ممکن به حصول بیشترین نتایج برسیم و با ارتقای توان کارشناسی نیروهای صف و بهبود فرآیندهای کاری و سیستم های بانکی خود در مورد واحدهای تولیدی عارضه یابی کرده و در بازه زمانی کوتاه مدت مشکلات آنان را مرتفع سازیم.

* دیدار با استاندار و مدیران استانی

حسین مهری در ادامه این سفر در محل استانداری اصفهان با استاندار و مدیران استانی دیدار کرد و افزود: یکی از مهم ترین سیاست ها و برنامه های بانک صنعت و معدن در مقطع کنونی، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی استان است تا بتوانند سطح تولید خود را حفظ کنند و برای تأمین مواد اولیه و تهیه تجهیزات مشکل نقدینگی نداشته باشند و در مرحله بعد تأمین مالی واحدهایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین اظهارداشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۵۷ طرح بزرگ، با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال شامل ۸۳ میلیون یورو و ۱۲۴ میلیون دلار و ۷۶۰ میلیارد ریال تامین مالی شده و همچنین ۹ هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات به ۹۰ واحد صنعتی از سوی شعب استان اصفهان تامین مالی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و تسریع رونق تولید و خروج از رکود اقتصادی، در نظر داریم از طریق کاهش زمان اعطای تسهیلات در حفظ تولید و اشتغال موجود و تخصیص به موقع منابع اقدام کنیم تا شاهد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت واحدهایی باشیم که به دلیل نوسانات نرخ ارز و تحریم های اقتصادی دچار مشکل شده اند.

مهری در ادامه افزود: بانک صنعت و معدن از طرح های توسعه ای که دارای اشتغال و ارزش افزوده بالا هستند حمایت خواهد کرد.

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز بیان داشت: برای رونق و توسعه واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال باید با همکاری مدیران عامل بانک ها در جهت هم افزایی بیشتر گام برداریم و با دید مثبت مدیرعامل بانک صنعت و معدن امیدواریم که بتوانیم در جهت توسعه اشتغال قدم برداریم.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی نیازمند تسهیلات و سرمایه گذاری هستند تا بتوانند به اهداف خود در رونق تولید دست یابند، افزود: لازم است که مدیران ارشد بانکی و مسؤلان استانی با صنعتگران و صاحبان کارخانه ها دیدار داشته باشد و از نزدیک با مشکلات آن ها آشنا شوند تا اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات صورت گیرد.

رییس هیأت مدیره بانک به اتفاق هیأت همراه در ادامه این سفر از شرکت رسول اصفهان که در زمینه تولید انواع فرش ماشینى، انواع نخ اکریلیک، بى سى اف و پلى استر فعالیت دارد بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرآیند کار و وضعیت این واحد تولیدی قرار گرفت.

همچنین بازدید از شرکت‌های چدن‌سازان که در صنعت ریختگری و تولید انواع غلتک‌های فوق سنگین فعال است و شرکت صنایع شیمیایی ایران که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی (LAB)، آلکیلات سنگین (HAB) و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه می‌باشد و نیز طرح های گروه صنعتی انتخاب و شرکت تعاونی فولاد کویر و شرکت فراب کویر از دیگر برنامه های مدیرعامل این بانک در سفر به استان اصفهان است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=10147
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)