- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

سقف پرداخت خسارت بیمه کوثر به سیل‌زدگان؛ یک‌‌میلیارد ریال

شرکت بیمه کوثر به حادثه‌‌دیدگانی که در سیل اخیر واحدهای مسکونی و منازل آنان آسیب‌ دیده است، حداکثر تا یک‌میلیارد ریال خسارت براساس شرایط مندرج در قرارداد و تعهد شرکت خسارت پرداخت می‌‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه کوثر، مدیرعامل بیمه کوثر طی بازدید از مناطق سیل‌زده سراسر کشور و گفت‌‌وگو با حادثه‌دیدگان خاطرنشان‌کرد: تاکنون ۳میلیارد و ۹۱میلیون ریال خسارت به ۲هزارو۱۲پرونده در سراسر کشور پرداخت شده است.

مجید مشعلچی فیروزآبادی از تشکیل بیش از ۱۵گروه ارزیابی خسارت خبره و حضور آنان در مناطق آسیب‌دیده خبرداد و اظهارکرد: علی‌الحساب تا سقف ۵۰میلیون ریال به زیان‌دیدگان واجد شرایط براساس شرایط مندرج در قرارداد و تعهد بیمه‌گر و همچنین پس از بازدید ارزیابان پرداخت می‌شود.

وی افزود: به منظور حداکثر مساعدت با بیمه‌شدگان، چک خسارت تعدادی از زیان‌دیدگان در محل حادثه به آنان تحویل داده شد.

مدیرعامل بیمه کوثر از برون‌سپاری کامل ارزیابی‌های خسارت و نیز فراخوان و برگزاری جلسه هماهنگی با مدیران شرکت‌های ارزیاب خسارت و همچنین تعدادی از ارزیابان مستقل بیمه مرکزی برای پشتیبانی و ارزیابی خسارت‌ها خبرداد و گفت: کارشناسی اکثر پرونده‌های تشکیل شده در استان‌های مازندران و گلستان انجام و همچنین ارزیابی خسارت در سایر استان‌های درگیر از قبیل کرمانشاه، سمنان، همدان، ایلام، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان و خوزستان آغاز شده است.

مجید مشعلچی با تاکید براین مطلب که به‌روزرسانی پرداخت خسارت و جلوگیری از معوق شدن پرونده‌ها در دستور کار قرار گرفت، تصریح‌کرد: به منظور تسریع در روند رسیدگی به امور بیمه‌شدگان واحدهای پرداخت خسارت در تعدادی از نمایندگی‌های شهرهای سیل‌زده مستقر شده‌اند.