یکشنبه 14 آوریل 2019 - 7:14

تأمین مالی ۳۱هزار میلیارد ریالی صنایع اصفهان توسط بانک صنعت‌ومعدن

حسین مهری با اشاره به نقش بانک صنعت و معدن در تحقق شعار رونق تولید، از پرداخت ۳۱ هزار میلیارد ریال به واحدها و طرح های صنعتی استان اصفهان خبر داد.

حسین مهری با اشاره به نقش بانک صنعت و معدن در تحقق شعار رونق تولید، از پرداخت ۳۱ هزار میلیارد ریال به واحدها و طرح های صنعتی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش نگاه اقتصادی از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیر عامل این بانک که روز چهارشنبه و پنجشنبه به استان اصفهان سفر کرده بود، درجمع بازرگانان، کارآفرینان و تولیدکنندگان دراتاق بازرگانی این استان با اشاره به اینکه رونق تجارت واقتصاد کشور بدون همراهی بانکها میسر نیست، اظهار داشت: این بانک با حذف بروکراسی های بانکی و دست اندازهای پرداخت تسهیلات و همچنین تسهیل وثیقه گذاری، اصلاحات ساختاری، افزایش تفویض اختیار به شعب استانها برای تشخیص پرداخت تسهیلات، درصدد همکاری بیشتر با تولیدکنندگان و صنعتگران است.

حسین مهری با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان “رونق تولید” از سوی مقام معظم رهبری، اظهارداشت: یکی از پایه هایی که می تواند به تحقق این شعار کمک کند، نظام بانکی است و بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی می تواند در این زمینه سرآمد باشد.

وی با بیان اینکه تحقق توسعه صنعتی و ایجاداشتغال پایدار در کشور نیازمند تأمین مالی متوازن طرح های صنعتی با توجه به قابلیتهای منطقه ای است افزود: این بانک در سال جاری گامهای بزرگی را دراین زمینه بر می دارد.

وی با تأکید بر پرداخت تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان تأکید کرد: حرکت عالمانه، عامل رونق تولید در سال جدید خواهد بود و این حرکت به شرطی محقق می‌شود که دستورالعمل‌های متناقض کمتری در سطح اقتصاد دیده شود و دولت نیز در مسیر تسهیل تجارت و رونق شرکتهای دانش بنیان قدم بردارد.

حسین عسگری، عضو هیأت مدیره بانک صنعت ومعدن نیز راهکار رونق اقتصادی، درآمدزایی و رفع مشکل بیکاری را حمایت از تولید داخل دانست و گفت: از آنجایی که رشد و توسعه اقتصادی کشور به بقای واحدهای تولیدی گره خورده است، باید به تأمین مالی بخش صنعت ومعدن کشور و تخصیص تسهیلات سرعت دهیم و حمایتهای لازم انجام شود.

حسین گلشیرازی، رییس اتاق بازرگانی اصفهان هم دراین نشست بهبود شاخص های کسب و کار استان را نیازمند همت جمعی دانست و گفت: استان اصفهان درشاخص های طرح پایش محیط کسب کار جزء چهار استان آخر کشور است که مؤلفه آن تأمین مالی توسط شبکه بانکی بود و این به این معنی است که سهم صنعتگران در سرمایه گذاری بالاست.

در این تفاهمنامه آمده است: اتاق بازرگانی اصفهان به نمایندگی از کلیه فعالان اقتصادی و مردم شهید پرور این استان مراتب تقدیر خود را در حمایت این بانک برای گشایش ال سی پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران اعلام نموده است.

براساس این تفاهمنامه با توجه به افزایش نهاده های تولید مجموع اعتبارات پرداختی بانک به فعالان اقتصادی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و از سوی دیگر اعضای اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تمرکز حساب های ریالی خود در بانک صنعت و معدن به همین نسبت افزایش و اقدام کنند.

در این نشست تولیدکنندگان و بازرگانان به نمایندگی از دیگر واحدهای تولیدی به بیان مشکلات بر سر راه رونق تولید پرداختند و خواستارسرعت عمل در پرداخت تسهیلات، افزایش میزان تسهیلات وحذف میانگین منابع برای تعین سقف پرداخت تسهیلات شدند.

* دیدار با کارکنان و رؤسای شعب بانک صنعت و معدن در استان اصفهان

حسین مهری همچنین در جمع کارکنان و مدیران سرپرستی و شعب اصفهان حضور یافته و تصریح کرد: کارآفرینان و صنعتگران فرماندهان جنگ اقتصادی هستند و همه ما به عنوان سرباز باید در خدمت آنها و حلال مشکلاتشان باشیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن فلسفه تأسیس این بانک را کمک به توسعه واحدهای صنعتی و رفع موانع پیش روی آنها بیان کرد و افزود: دولت به همین منظور ۶۰ هزار میلیارد ریال به عنوان سرمایه در اختیار این بانک قرار داده و این در حالی است که به دنبال کسب سود از طریق این بانک نیست.

مهری در ادامه با اشاره به اینکه میزان منابع جذب شده توسط این بانک در مقایسه با تسهیلات پرداخت شده ناچیز است افزود: این نسبت حدود ۱۰ به یک است بنابراین اتنظار داریم کارآفرینان، صنعتگران و سرمایه گذاران برای توسعه واحدهای تولیدی و رونق تولید، بخشی از گردش مالی خود را در بانک صنعت و معدن تمرکز دهند.

وی بر حذف سختگیری های بی مورد برای ارائه تسهیلات به صنعتگران و کارآفرینان واجد صلاحیت تأکید کرد و گفت : ضمن اصلاح فرآیندها و ساده سازی کارها، اهلیت و صلاحیت متقاضی تسهیلات مورد توجه است و چنانچه فردی که اهلیت و صلاحیت لازم را دارد با ارائه طرح صنعتی خواستار تسهیلات شد، باید طرح وی را پذیرفته و در اجرای طرح مساعدت کنیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: ما برای آنکه یک نفر بیکار نشود می بایست حداکثر تلاش خود را انجام دهیم و در این مسیر انجام کارهای جهادی و ریسک پذیری از شاخص های مهم به منظور تحقق اهداف خواهد بود.

* بازدید از شرکت صنایع شیمیایی ایران و رونمایی از طرح جدید این شرکت

مدیر عامل بانک صنعت و معدن در دومین روز از سفر کاری خود از شرکت صنایع شیمیایی ایران بازدید کرد که در جریان این بازدید از ۲۱۰ عدد شیرآلات صنعتی مقاوم به اسید فلوئوریک که توسط کارشناسان این شرکت بازسازی شده است، رو نمایی شد.

به گفته مسئولان شرکت صنایع شیمیایی ایران بازسازی این تجهیزات، ۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشورمان در پی داشته است.

* سایر بازدیدها از واحدهای تولیدی استان اصفهان

رییس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن همچنین در دومین روز این سفر کاری از مجموعه صنعتی انتخاب ( اسنوا ) تولید کننده لوازم خانگی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل مرتبط با این صنعت قرار گرفت.

وی سپس با حضور در شهرهای زواره، آران و بیدگل و اردستان از طرح های در دست اجرای فولاد کویر زواره، مقوا سازی کویر، ریسندگی مهباد میلان بازدید کرد و در جریان پیشرفت فیزیکی این طرح ها قرار گرفت و در گفت وگو با مدیرعامل و مجریان این طرح ها به اتفاق معاونان خود، راهکارهای لازم برای حمایت مالی از پروژه های یاد شده و بهره برداری هرچه سریعتر این طرح ها را مورد بررسی قرار داد.

مهری همچنین با حضور در شرکت فولاد کویر آران و بیدگل ضمن آشنایی با فعالیت این مجموعه صنعتی و تولیدات آن در نشستی با مدیران این مجموعه خواستار همکاری متقابل بانک صنعت و معدن و شرکت یاد شده برای اجرای طرح های توسعه ای این شرکت شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=10221
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)