- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

سهم قابل توجه بخش‌های صنعتی از تسهیلات بانک ملی در سال ۹۷

در سال ۹۷ – سال حمایت از تولید و کالای ایرانی – بخش صنعت و معدن سهم قابل توجهی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران را به خود اختصاص داد.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در سال ۹۷ تعداد ۳۵ هزار و ۳۷۰ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت کرد که ارزش ریالی این تسهیلات به ۱۶۰ هزار و ۸۵ میلیارد ریال می رسد.

همچنین در مدت مذکور، تعداد ۶۹ هزار و ۹۴۶ فقره تسهیلات به ارزش ۳۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تعداد ۶۸ هزار و ۱۶۳ فقره تسهیلات به ارزش ۱۶ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال به بخش مسکن و ساختمان اختصاص یافته است.

سهم بخش بازرگانی از کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی کشور طی این مدت، ۱۴۵ هزار و ۲۳۶ فقره به ارزش ۹۹ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال بوده است.

در ۱۲ ماه سال گذشته، تعداد ۶۶۰ فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال به بخش صادرات و یک میلیون و ۷۱۴ هزار و ۳۷۲ فقره تسهیلات به ارزش ۶۹۱ هزار و ۸۶۴ میلیارد ریال به بخش خدمات اختصاص یافته است.

در مجموع دو میلیون و ۳۳ هزار و ۷۴۷ فقره تسهیلات به ارزش یک میلیون و هشت هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال در سال ۹۷ توسط بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت شده است.