دوشنبه 17 جولای 2017 - 23:19

پتروپارس ایران با ژاپن تفاهم‌نامه نفتی امضا کرد

نخستین تفاهم‌نامه خدمات نوسازی پس از برجام برای نوسازی تأسیسات و افزایش تولید گاز از میدان سلمان با ژاپنی‌ها امضا شد.

پتروپارس ایران با ژاپن تفاهم‌نامه نفتی امضا کرد

شرکت ملی نفت ایران (شرکت پتروپارس ) و شرکت تویو ژاپن تفاهمنامه نوسازی تأسیسات و افزایش تولید گاز میدان سلمان (واقع در خلیج فارس) را امضا کردند.

به گزارش نگاه اقتصادی، تفاهم‌نامه خدمات نوسازی تاسیسات و افزایش تولید گاز میدان سلمان با حضور غلامرضا منوچهری، معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، هیروشی ساتو،‌ مدیر تجاری بخش انرژی شرکت مهندسی تویو و حمید اکبری مدیرعامل شرکت پتروپارس امروز (دوشنبه) در محل سالن هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران به امضا رسید.

شرکت ملی نفت اعلام کرد: پس از امضای این تفاهم نامه قرار است چارچوب قرارداد نهایی در قالب توافقنامه اصولی (HOA) به امضا برسد.

برای اجرای این قرارداد شرکت پتروپارس موظف به تأمین مالی فاز مطالعاتی و شرکت تویو ژاپن برای تأمین مالی اجرای پروژه اقدام می کنند.

بخشی از گاز آن برای افزایش تولید از سکوی نفتی سلمان به میدان تزریق می شود و بخش دیگر به جزیره سیری می رود.

شرکت مهندسی تویو ژاپن که در زمینه تدارکات و ساخت در تأسیسات هیدروکربونی و پتروشیمیایی به صورت بین المللی فعالیت می کند از سال ۱۹۶۱ میلادی تأسیس شده و این شرکت همچنین در زمینه تحقیق و توسعه، طراحی، مهندسی، تأمین تجهیزات، ساخت، عملیات تست و راهنمای فنی در تأسیسات شیمیایی، پتروشیمی، پالایش نفت، گاز طبیعی، برق، هسته ای، سیستم های پیشرفته تولیدی، توزیع، تجهیزات پزشکی، بیو تکنولوژی و محیط زیست در تمامی مراحل ساخت،‌ تأمین و توسعه و همچنین در فروش خدمات مهندسی و دیگر نرم افزار ها فعالیت دارد.

این شرکت از دهه ۱۹۸۰ میلادی در ایران فعالیت های نفتی داشته و همه این فعالیت ها در بخش خشکی ایران بوده و این نخستین فعالیت فراساحل این شرکت در ایران به شمار می رود.

یادآور می‌شویم؛ میدان نفتی سلمان یکی از میادین مشترک قدیمی است که نزدیک به ۷۰درصد آن در ایران و بقیه آن در کشور امارات قرار دارد که برآورد می شود قابلیت برداشت نیم میلیارد بشکه نفت از آن وجود داشته باشد.
این میدان در استان هرمزگان واقع شده و علاوه بر نفت دارای ذخایر گازی است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1029
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)