سه‌شنبه 18 جولای 2017 - 1:03

خسارات یک حمله سایبری جهانی چه ابعادی خواهد داشت

خسارت یک حمله سایبری جهانی معادل خسارت ناشی از طوفان عظیم سندی خواهد بود که آمریکا را در سال ۲۰۱۲ در نوردید.

خسارات یک حمله سایبری جهانی چه ابعادی خواهد داشت

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از گزارش بیمه‌گذار انگلیسی لویدز خبر داد که در صورت وقوع یک حمله سایبری جهانی، ۵۳ میلیارد دلار زیان اقتصادی به بار خواهد آمد که معادل خسارت ناشی از طوفان عظیم سندی است که آمریکا را در سال ۲۰۱۲ در نوردید.

به گزارش نگاه اقتصادی، این مطالعه و بررسی که با همکاری شرکت امنیت سایبری ساینس (Cyence) انجام شده است، زیان های اقتصادی احتمالی ناشی از هک فرضی یک شرکت میزبان فایل و حملات سایبری به سیستم های عامل رایانه های شرکت های سراسر جهان بررسی شده است.

بنابر این گزارش، هزینه های اقتصادی ناشی از حمله فرضی به این شرکت فرضی میزبان بسیار فراتر از خسارات حمله باج افزار واناکرای (WannaCry) است که در ماه مه رایانه های بسیاری را در بیش از ۱۰۰ کشور آلوده ساخت. این هزینه های اقتصادی به طور معمول ناشی از وقفه در روند امور و تعمیر رایانه ها می شود. پیش از گزارش مشترک شرکت بیمه لویدز و ساینس، دولت آمریکا به صنایع هشدار داده بود که هکرها در پی حمله به بخش های هسته ای و انرژی این کشور هستند.

بنا بر گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در ماه ژوئن ویروسی به نام نات پتیا (NotPetya) که در ابتدا رایانه های شرکت های اوکراینی را آلوده کرده بود، درسراسر جهان منتشر شد و با رمزنگاری اطلاعات رایانه های آلوده، آنان را از کار انداخت و فعالیت بنادر، دفاتر حقوقی و کارخانه ها را مختل و ۸۵۰ میلیون دلار زیان وارد کرد. در حمله فرضی شرکت لویدز، هکرها با وارد ساختن کدهای آلوده به نرم افزار یک شرکت میزبان فایل، رایانه های کاربران را یک سال بعد دچار اختلال می کنند.

این بدافزار تا آن زمان در میان رایانه های مشتریان این شرکت فرضی گسترش یافته و از شرکت های مالی تا هتل ها را آلوده کرده و منجر به کاهش درآمد آنها و سایر زیان ها می شوند. میانگین خسارات مالی ناشی از این چنین اختلالی از ۴٫۶ میلیارد دلار تا ۵۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

با این حال این گزارش معتقد است که خسارات واقعی بسیار بیشتر بوده و بالغ بر ۱۲۱ میلیارد دلار می باشد. با توجه به نقصان کنونی خط مشی بیمه ای شرکت ها، حدود ۴۵ میلیارد دلار از این زیان غیرقابل جبران است. میانگین خسارات ناشی از هک سیستم های عامل رایانه ها نیز از ۹٫۷ میلیارد دلار تا ۲۸٫۷ میلیارد دلار متغیر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1031
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)