سه‌شنبه 18 جولای 2017 - 1:36

ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و توسعه مهندسی سواحل

در سال ۲۰۲۰ جمهوری اسلامی ایران میزبان همایش مهندسی سواحل در کشورهای توسعه یافته با همکاری ایمو ( سازمان بین المللی دریانوردی ) در جهان است.

مدیرکل سواحل، بنادر و سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از موافق هیأت وزیران با برگزاری سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ایکوپمس) خبرداد و گفت: هدف از برگزاری این همایش دوسالانه ایجاد بسترهای های مناسب برای رشد و توسعه مهندسی سواحل در کشور است.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدرضا اله‌یار در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: برنامه ریزی برای برگزاری این همایش با ۲۸ سال سابقه با همکاری سازمان بین المللی دریانوردی، اتحادیه بنادر و لنگرگاه ها، انجمن زیرساخت های دریایی، اتحادیه چراغ دریایی سازمان هواشناسی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه حضور ایران در سازمان های بین المللی در حوزه دریا و بنادر و ارائه توانمندی‌های ایران سبب شده ایران برای نخستین بار در خاورمیانه به عضویت انجمن زیرساخت های حمل‌ونقل دریایی در بلژیک با ۱۳۰ سال سابقه در آمده است.

اله‌یار با بیان این که هیات دولت برگزاری سیزدهمین دوره این همایش را تصویب کرد گفت: برگزاری این همایش در سال آینده در دستور کار ما قرار گرفته و در سال ۲۰۲۰ جمهوری اسلامی ایران میزبان همایش مهندسی سواحل در کشورهای توسعه یافته با همکاری ایمو ( سازمان بین المللی دریانوردی ) در جهان است.

مدیرکل سواحل، بنادر وسازه های دریایی سازمان بنادر ودریانوردی یادآورشد: پیشنهاد برگزاری این همایش در ایران در نشست انجمن جهانی زیرساخت های حمل‌ونقل آبی (پیانک) به درخواست ایران مورد موافقت قرار گرفت تا در سال این همایش ۲۰۲۰ در ایران برگزار شود.

وی، مسایل مربوط به رسوب در بنادر، مهندسی سواحل، ایمنی دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی را از مهم ترین محورهای برگزاری سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ایکوپمس) اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی ما از مدت ها پیش آغاز شده تا بتوانیم این همایش بزرگ بین المللی را با حضور متخصصان و کارشناسان سازه های دریایی داخلی و خارجی برگزار کنیم.

به گزارش نگاه اقتصادی، همایش دوسالانه آیکوپمس ۲۰۱۶ با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر متخصص دریایی جهان از ۳۷ کشور جهان روزهای دهم تا دوازدهم آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1034
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)