- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

توجه مدیران به مسئولیت اجتماعی؛ نشانه توسعه انسانی

یکی از تکالیف جدی مدیران، پرداختن به مسائل اجتماعی است و یکی از دغدغه های چند سال اخیر سازمان مدیریت صنعتی این است که مسئولیت اجتماعی را در تنظیم مجموعه اهداف، چشم انداز، سیاست‌ها، راهبردها و برنامه های خود مدنظر قرار داده و اجرا کند.

به گزارش نگاه اقتصادی از سازمان مدیریت صنعتی، محمدعلی محمدی با بیان این سخنان در پانصد و پنجاه و چهارمین نشست خانه مدیران که ۲۷ تیرماه با عنوان “آسیب شناسی کودکان سرزمین من و راهبردهای آن برای یک مدیر ایرانی” در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، خاطرنشان کرد:

یافتن راه حل برای پدیده “کودکان کار” برای تبدیل آن از یک مشکل به یک فرصت، نیاز به همکاری و همفکری جمعی دارد و بی تردید، توجه مدیران به مسئولیت های اجتماعی مثل توجه به پدیده “کودکان کار” نیازمند بلوغ فکری، ازخودگذشتگی و توسعه انسانی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: کار کردن ارزشمند است اما کار کردن کودکان، پدیده ای زیان بار است که باید با همفکری راه حلی در سطح کلان برای آن در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: آمار این کودکان در برخی مناطق رو به افزایش است و برخی از علل آن فقر؛ شرایط نامناسب محیط، نامناسب بودن ساختار خانواده و پایین بودن رفاه اجتماعی در این مناطق است.

بنا به این گزارش، در پایان این نشست، از فعالان و هنرمندان حوزه مذکور قدردانی به عمل آمد.