- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

سفری آسوده خاطر با فناوری SmartThinQ ال‌جی

چه در ایران و چه در کشورهای پیشرفته زمان کار به زمان شخصی در حال غلبه کردن است. می‌توان گفت به‌نوعی مرز بین زندگی شخصی و کار در حال کم رنگ‌تر شدن است. به حدی که در کشورهای پیشرفته‌ای مثل ژاپن افراد به خاطر فشار کاری و نداشتن زندگی شخصی تا مرز خودکشی نیز پیش می‌روند.

به گزارش نگاه اقتصادی، طبق آمار حدود ۸۰ درصد کارکنان جامعه آمریکا حتی بعد از ساعت اداری نیز به تماس‌ها و ایمیل‌های کاری جواب می‌دهند. همه این اتفاقات باعث شده تا ساعت استراحت برای کارمندان بیش از پیش اهمیت پیدا کند.

این امر باعث شده تا لغتی جدید به نام bleisure خلق شود. لغتی که از ترکیب دو کلمه business به معنای کسب‌وکار و leisure به معنای اوقات فراغت تشکیل شده است. این لغت برای توصیف سفرهای کاری به کار می‌رود که به خاطر فشار کار اوقات استراحت مخصوص به خود را دارند و فرد می‌تواند بعد از انجام کار خود در سفر چند روز را راحت خوش بگذارند.

این مسأله برای بهبود رضایت و البته رعایت حقوق انسانی کارمندان در حال اجرا شدن است و حدود ۷۸ درصد از کارمندان گفته‌اند که با وجود زمانی برای استراحت در سفر کاری، بازده آنها بالاتر خواهد رفت و با اشتیاق بیشتری وظایف خود را انجام می‌دهند. علاوه بر آن بسیاری از این سفرهای کاری به منطقه و کشوری متفاوت و بیگانه با مسافر انجام می‌شود و اوقات فراغت باعث می‌شوند تا فردی با رویکرد کاری، بیشتر بافت منطقه و فرهنگ مردم آنجا را درک کند.

همچنین سفرهای کاری که با اوقات فراغت همراه هستند، میزان پول و خرج‌کردهای مختلف را کاهش می‌دهند. در این میان محصولات و لوازم پیشرفته‌ای مانند لوازم‌خانگی هوشمند ال‌جی می‌توانند با تضمین امنیت و قابلیت کنترل از راه دور، نگرانی مسافران را کمتر کرده و اوقات فراغت آنها را لذت‌بخش‌تر کنند.

بیشتر مزیت‌های کنترل از راه دور لوازم‌خانگی ال‌جی به لطف فناوری SmartThinQ انجام می‌شوند. به‌وسیله مرکز کنترل بی‌سیم SmartThinQ می‌توانید به راحتی همه وسایل ال‌جی را کنترل کند. این وسیله به دستیار صوتی الکسا نیز مجهز شده تا حوزه توانایی‌های آن گسترده‌تر شود. فناوری فرمان صوتی هوشمند الکسا (Alexa)، محصول شرکت آمازون، اکنون می‌تواند سیستم خانه هوشمند SmartThinQ ال‌جی را کنترل کند.

علاوه بر این، حسگرهای کنترل از راه دور SmartThinQ با فناوری سفارش خودکار محصول Dash آمازون نیز سازگاری دارند.

هاب بلوتوث SmartThinQ با استفاده از فناوری الکسای آمازون اکنون می‌تواند به هر دستگاه یا لوازم‌خانگی SmartThinQ ال‌جی پاسخ دهد و آن را کنترل کند.

کاربر قادر است هاب را برنامه‌ریزی کنند تا طبق آن وظایف خود را انجام دهد. مثلاً ماشین لباسشویی مجهز به حسگر SmartThinQ سازگار با Dash که به آن متصل شده می‌تواند کاربر را از اتمام فرایند شست‌وشو مطلع کند و حتی سفارش مواد شوینده لباس از وب‌سایت آمازون بدهد.

در کل می‌توانید به‌عنوان یک دستیار خانگی روی این قابلیت حساب کرده و از سفر خود با خیال راحت لذت ببرید. سفری که در آن بعد از یک دوره فشرده کاری، نیاز به استراحت مطلق دارید.