یکشنبه 28 آوریل 2019 - 7:40

همکاری سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه آزاد توسعه می‌یابد

در دیدار مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، طرفین برای توسعه همکاری‌ها اعلام آمادگی کردند.

در دیدار مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، طرفین برای توسعه همکاری ها اعلام آمادگی کردند.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این جلسه ضمن معرفی سازمان در خصوص زمینه های همکاری علمی، آموزشی، انتشاراتی و تعاملات بین المللی اظهار داشت: مجموعه سازمان مدیریت صنعتی قدمتی ۵۵ ساله دارد و با هدف توسعه ظرفیت های مدیریت در کشور و تربیت مدیر برای بخش صنعت پایه گذاری شده است تا مدیرانی که در سازمان دانش مدیریت می آموزند در شرکت ها و سازمان های صنعتی فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به برگزاری دوره های بین المللی این سازمان گفت: سازمان مدیریت صنعتی دارای ۳۰۰ عضو هیات علمی است و در حوزه آموزش با دانشگاه های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری دارد و در سال گذشته ، دوره مدیریت اجرایی مسئولیت اجتماعی را برگزار نموده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، آموزش مدیریت شرکت های کوچک و متوسط “SME’s” را با دانشگاه “ّFHM” آلمان آغاز و دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه را در سازمان راه اندازی و مدل ارتباط صنعت با دانشگاه را طراحی نمودیم که در نهادهای مرتبط مورد استقبال قرار گرفت.

کیانی بختیاری در ادامه به تشریح اهداف راه اندازی دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه در سازمان مدیریت صنعتی پرداخت و گفت: نقش سازمان مدیریت صنعتی تسهیلگری ارتباط بین نخبگان صنعت و دانشگاه است و با نهایی شدن مدل، آن را در مجامع ذیربط از جمله کمیسیون آموزش عالی ارائه می نماییم.

وی با تشریح همکاری سازمان مدیریت صنعتی با سایر مراکز علمی ادامه داد: مرکزی به نام کاریابی و توسعه اشتغال دانش‌آموختگان در سازمان مدیریت صنعتی ایجاد شده است که هدف از تاسیس آن آموزش مهارت‌‌های تخصصی و عمومی به دانش‌آموختگان جهت ارتقای مهارت‌ها و تسهیل‌گری در اشتغال و کاریابی این قشر است که در این زمینه آماده همکاری هستیم. همچنین مرکز آموزش های آنلاین را در سازمان راه اندازی نموده ایم که می تواند از زمینه های همکاری متقابل با مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اقدامات واحد دانش و نشر این سازمان، گفت: واحد دانش و نشر وظیفه انتشار تازه‌های مدیریت را بر عهده دارد که جدیدا ۲۵ کتاب از برگزیده‌های مدیریت در جهان را که جایزه‌های بین المللی کسب کرده اند منتشر کرده ایم و آماده همکاری با مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

در این جلسه پیشنهاد گردید که یک مگا پروژه و صندوق سرمایه از سوی دانشگاه آزاد و سازمان تعریف شود و دانشجویان دکترای پژوهش محور متناسب با نیازهای صنعت با هدف ارتباط صنعت و دانشگاه به آن معرفی شوند.

در این جلسه، داوود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی نیز به معرفی توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و اظهار داشت:

برخی از ظرفیت های دانشگاه آزاد شامل۴۷۰ واحد دانشگاهی ، ۱٫۴۰۰٫۰۰۰ دانشجو ، ۲۷۰۰۰ هیات علمی ، ۵۰٫۰۰۰ نفر کارمند ، ۱۳۱ مرکز رشد ، ۱۴۵۰ مرکز تحقیق تخصصی ۳۷۰ مجله ، ۱۳۶ مرکز رشد پارک علم و فناوری متشکل از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان می شود. در این دانشگاه سالانه بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ پایان نامه دفاع می شود.

وی افزود: همچنین، پرتال ابر چالش های کشور، تحت عنوان طرح پایش آزاد (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) برای پایان نامه ها راه اندازی شد ه است.

وی در ادامه زمینه های همکاری با سازمان مدیریت صنعتی را بدین شرح اعلام کرد:

آموزش مجازی ( ۱۲ هزار دانشجو )
دوره های مشترک با کشورهای گوناگون بصورت ۳ جانبه
آموزش های رسمی مشترک
همکاری با توسعه اشتغال دانش آموختگان دانشگاه آزاد
پیگیری دوره دکترای پژوهش محور
مذاکره با مرکز دانش بنیان دانشگاه

در پایان طرفین بر گسترش همکاری ها در قالب انعقاد تفاهم نامه و قرارداد تاکید و تفاهم کردند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=10777
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)