یکشنبه 28 آوریل 2019 - 14:14

آغاز مسابقات جهانی «راهکارهای فردا» سامسونگ

علاقه‎مندان می‏‌توانند با مراجعه به وبسایت این رقابت‏ها به آدرس tomorrowsolutions.org تا روز ۲۶ اردیبهشت، اقدام به ثبت نام کنند.

شرکت سامسونگ اعلام کرد مسابقات سالانه این شرکت با نام «راهکارهای فردا» با هدف خلق جهانی بهتر، از روز ۲۲ فروردین ماه در سراسر جهان آغاز شده است. این مسابقات از سال ۲۰۱۳ بصورت سالانه توسط شرکت سامسونگ برگزار شده و هدف از آن کمک به خلق ایده‎های خلاقانه برای حل مشکلات اجتماعی است. امسال دومین سالی است که این مسابقات بصورت جهانی برگزار می‎شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، علاقه‎مندان می‎توانند ایده‎های خود را در چهار گروه آموزش، بهداشت و درمان، محیط زیست و ایمنی و توسعه جوامع محلی برای این مسابقات ارسال کنند. با حضور در رقابت‎های راهکارهای فردا سامسونگ، علاقه‎مندان فرصت خواهند یافت با کمک فناوری و قابلیت‎های شرکت سامسونگ الکترونیکس، ایده‎های خود را توسعه داده و اجرایی کنند. این مسئله نقطه تمایز «راهکارهای فردا» با دیگر مسابقات مشابه است که صرفا به توزیع جوایز نقدی بسنده می‎کنند.

این مسابقات که اکنون هفتمین دوره‎اش آغاز شده، سابقه موفقیت‎آمیزی در ارائه راهکارهای تاثیرگذار داشته است. از جمله می‏توان به سیستم بصری نمایش حرارت و دستگاه همراه تشخیص بیماری‎های چشم اشاره کرد که هردوی این راهکارها اکنون در ماموریت‎های امداد آتش نشانی و سیستم خدمات بهداشتی کشورهای در حال توسعه استفاده می‏شود.

تیم‎هایی که بتوانند دورهای مقدماتی و نیمه نهایی را با موفقیت پشت سر بگذارند، برای توسعه بیشتر ایده‏های خود از حمایت مالی شرکت سامسونگ برخوردار خواهند شد و در عین حال کارمندان و متخصصان سامسونگ در حوزه‎های مربوطه نیز در این مسیر آنها را آموزش خواهند داد. در مجموع رقمی برابر ۲۰۰ میلیون وون کره جنوبی (برابر حدود ۱۸۰ هزار دلار آمریکا) به شکل جایزه به برندگان این رقابت‎ها اهدا خواهد شد.

بعد از اتمام این مسابقات، صاحبان ایده‎های برتر با توسعه و اجرای آنها در شرایط واقعی می‎توانند تاثیری ملموس بر جامعه خود داشته باشند. شرکت سامسونگ الکترونیکس برای ایده‎هایی که انتظار می‎رود تاثیر وسیع‏تری بر جامعه بگذارند، در حوزه‎های توسعه خدمات و محصول، مشارکت و هزینه‎های اولیه تجارت تا زمان تجاری‎سازی آن نوآوری، بصورت نامحدود حمایت خواهد کرد.

مثلا در مورد دستگاه همراه تشخیص بیماری چشم که توسط تیم Project BOM عرضه و برنده جایزه بزرگ ۲۰۱۸ در حوزه تاثیرگذاری شده بود، شرکت سامسونگ اقدام به حمایت فنی و مالی مضاعفی کرد تا این فناوری تا حد کامل توسعه پیدا کند. گروه Project BOM با استفاده از گوشی هوشمند یک دوربین شبکیه چشم و یک پلتفرم اطلاعات پزشکی ایجاد کرد تا احتمال رخداد کوری‎های قابل پیشگیری، ناشی از عدم دسترسی به درمان‎های پزشکی را کاهش دهد.

دقیق‌تر آن‌که سامسونگ و تیم Project BOM با همکاری هم توانستند بهینه‏سازی‏هایی را در این دستگاه انجام داده و آن را در ۲۰ مرکز بهداشت ویتنام استفاده کنند. توزیع در ۲۰ مرکز بهداشت دیگر در مناطق مختلف نیز برای سال آینده برنامه‏ریزی شده است. این راهکار در ابتدا از یک ایده کارشناسان درمان شروع شده و با حمایت سامسونگ الکترونیکس توانست تحقق یافته و به صنعت درمان کشورهای در حال توسعه راه پیدا کند که معمولا با کمبود تجهیزات پیشرفته درمان بیماری‎های چشم مواجه هستند.

رقابت‎های «راهکارهای فردا» سامسونگ پذیرای تمامی کسانی است که می‏خواهند به خلق دنیایی بهتر کمک کنند. علاقه‎مندان می‏توانند با مراجعه به وبسایت این رقابت‏ها به آدرس http://www.tomorrowsolutions.org تا روز ۲۶ اردیبهشت، اقدام به ثبت نام کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=10829
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)