سه‌شنبه 16 آوریل 2019 - 13:02

ارائه بیش از ۴هزار فرصت شغلی در نمایشگاه IRANJOBEX

رییس مرکز کار ایران اعلام کرد: ۳۶ شرکت خارجی از جمله از آلمان، فرانسه، ایتالیا، مالزی، سنگاپور، هند، ایرلند و ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند.

رییس مرکز کار ایران گفت: در نخستین نمایشگاه بین المللی کار ۳هزار فرصت شغلی ارائه شد و ۱۹۰۰ نفر مشغول به کار شدند اما پیش بینی ما این است که در دومین نمایشگاه این میزان به ۴۵۰۰ فرصت شغلی برسد.

به گزارش نگاه اقتصادی، سعید سمیعی در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی کار که در محل مرکز کار ایران برگزار شد، افزود: این نمایشگاه از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: ۳۶ شرکت خارجی از جمله از آلمان، فرانسه، ایتالیا، مالزی، سنگاپور، هند، ایرلند و ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند.

رییس مرکز کار ایران با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کار برای ارتباط کارجویان، کارفرمایان و کاریابی های کشور است، افزود: ایجاد سطح دسترسی برابر به فرصت های شغلی برای کارجویان از اهداف اصلی این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: در بعد بین المللی نیز کارگاه های آموزشی برای کارجویان و کارفرمایان برای آشنایی با کسب و کارهای خارجی و همایش ملی مشاغل آینده برگزار می شود.

سمیعی گفت: در این نمایشگاه میزبان شخصیت های اقتصادی همچون مشاور ارشد معاونت سرمایه گذاری اقتصادی مالزی هستیم؛ همچنین اساتید دانشگاهی از آلمان، کانادا، سنگاپور، استرالیا در این نمایشگاه حضور دارند.

وی درباره تاثیر تحریم ها بر حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه گفت: تلاش کردیم شرکت های خارجی به صورت فیزیکی و مجازی در نمایشگاه شرکت کنند.

به گفته رییس مرکز کار ایران، در نخستین نمایشگاه بین المللی کار ۱۲ موسسه کاریابی خارجی شرکت داشتند و در نمایشگاه دوم نیز بزرگترین موسسه کاریابی جنوب شرق آسیا و مرکز تخصصی خدمات کاریابی از ایرلند، آلمان و سنگاپور حضور دارند.

وی درباره تفاوت نمایشگاه های کار دانشگاهی و نمایشگاه بین المللی گفت: بازار هدف نمایشگاه های کار دانشگاهی، فارغ التحصیلان همان دانشگاه هاست و شرکت های خارجی در آنها حضور ندارد.

سمیعی افزود: کمتر از سه درصد به کار گماری ها در شرکت ها و سازمان هایی است که دارای نشان های تجاری بزرگ هستند در حالی که در نمایشگاه بین المللی کار شرکت های بزرگ و کوچک حضور دارند و تفاوتی برای آنها قائل نشدیم.

به گزارش نگاه اقتصادی، دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران (ایران جابکس) از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=10849
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)