- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

دومین همایش فرهنگ صنعتی آبان‌ماه برگزار می‌شود

دومین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی با هدف هم‌افزایی بخش‌های فرهنگی و صنعتی کشور به میزبانی سازمان مدیریت صنعتی در آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، اهمیت فرهنگ صنعتی در شرایط کنونی کشور و اثرات آن بر افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت، بهبود کار و بهینه سازی مصرف بر کسی پوشیده نیست و تدوین یک مدل مطلوب فرهنگ صنعتی بر پایه ارزش ها، باورها و هنجارهای بومی ایران، سازمان های ما را در عرصه نوآوری و خلاقیت دارای ارزش افزوده خواهد کرد و چنین سازمان های متعالی می توانند پایه های اصلی رشد و توسعه در صنعت و فرهنگ کشور و رونق تولید باشند.

این همایش در ۴ بخش سیاستگذاری، علمی، تخصصی و بخش ویژه به مباحث پیرامون فرهنگ صنعتی می پردازد.

محورهای هر بخش عبارتند از:

* سیاست‌گذاری

فرهنگ صنعتی و کشورهای در حال توسعه
فرهنگ صنعتی، توسعه صنعتی
فرهنگ صنعتی و جهانی شدن
فرهنگ صنعتی و اقتصاد
فرهنگ صنعتی و قوانین مورد نیاز
فرهنگ صنعتی و نقش هر یک از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی
نقش اقشار مختلف مردم (به ویژه زنان و جوانان) در توسعه فرهنگی صنعتی.

* علمی

فرهنگ صنعتی، انسان محوری و شایسته سالاری
فرهنگ صنعتی و نظام پذیری
فرهنگ صنعتی و آموزش
فرهنگ صنعتی، خلاقیت و نوآوری
فرهنگ صنعتی، مشارکت و کارگروهی
فرهنگ صنعتی، فرهنگ پاسخگو.

* تخصصی

فرهنگ و تکنولوژی
فرهنگ کار
فرهنگ تولید
فرهنگ کیفیت
فرهنگ بهره‌وری
فرهنگ مصرف
فرهنگ ارتباطات

* ویژه

فرهنگ زیست الگو و زیست سازگار
فرهنگ صنعتی و رونق اقتصادی
فرهنگ صنعتی و اقتصاد مقاومتی
فرهنگ صنعتی و مدیریت جهادی

دبیرخانه همایش از عموم پژوهشگران و متخصصین این عرصه جهت ارسال دستاوردهای علمی خود در قالب مقاله در محورهای اعلام شده دعوت به عمل می آورد.

علاقه‌مندان می توانند مقالات خود بر اساس فرمت ارسال مقاله را به پست الکترونیکی ic@imi.ir ارسال نمایند. مهلت ارسال مقالات ۱۵ مهر ۹۸ و تاریخ اعلام نتایج داوری و ثبت نام در همایش تا اول آبان در نظر گرفته شده است.
یادآور می شود دومین همایش فرهنگ صنعتی، به همت مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛ موسسه فرهنگی اکو؛ دبیرخانه پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام و مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران؛ در آبانماه برگزار می شود.

گفتنی است در این همایش انجمن‌های مهندسی صنایع ایران، مدیریت ایران، مدیریت منابع انسانی ایران، جامعه شناسی ایران، بیوشیمی فیزیک ایران، مدیریت بهره‌وری ایران، تعاون ایران، مهندسی بهره وری برق ایران و تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن، اتحادیه انجمن های علمی فناوری، نوآوری و تجاری سازی و اتحادیه موسسات پژوهشی غیر دولتی؛ مشارکت علمی خواهند داشت. همچنین دبیرخانه همایش از مشارکت سایر تشکل های بخش خصوصی و دولتی نیز در این رویداد علمی کاربردی استقبال می کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مرکز تعالی سازمانی به نشانی excellence.imi.ir مراجعه کنند.