- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

امضای تفاهم‌نامه همکاری همه‌جانبه میان سازمان مدیریت صنعتی و پژوهشگاه استاندارد

تفاهم نامه همه جانبه آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای میان سازمان مدیریت صنعتی و پژوهشگاه استاندارد با امضای ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و فرزانه انصاری رییس پژوهشگاه استاندارد، منعقد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی‌خبری‌ سرمایه ملی، ابوالفضل کیانی بختیاری در این جلسه، ضمن بیان تاریخچه ای از سازمان مدیریت صنعتی و برشمردن توانمندی های این سازمان در زمینه هایی نظیر آموزش های تخصصی و کاربردی؛ مشاوره و تحقیق، کانون های ارزیابی مدیران حرفه ای، دوره های آمادگی استخدام و توانمندسازی دانش آموختگان، مشاوره و اجرای مدیریت چابکی و استراتژی برای سازمان ها و … اظهار داشت: در حوزه آموزش با دانشگاه های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری داریم، همچنین بسیاری از دوره های جدید از جمله مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، مدیریت فناوری و نوآوری؛ مدیریت هوا- فضا؛ مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط با آلمان ها، مدیریت صندوق های بازنشستگی با ایتالیا، مدیریت تحول دیجیتال؛ مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاهها و سازمان ها (CSR)؛ مدیریت صنایع معدنی؛ مدیریت نفت و گاز و پتروشیمی را با دانشگاه های کانادا و دوره های پرورش مدیران در تراز جهانی راه اندازی کرده ایم.

کیانی بختیاری افزود: در بحث استانداردهای دانش‌بنیانی درخصوص ۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور، ضروری است که استانداردهای بین المللی مدیریت کسب و کار و الزامات آن آموزش داده شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطر نشان کرد: برای ارزیابی دانش فنی جایگاه مرجعی وجود ندارد و بصورت متفرقه کارهایی انجام می شود که در این خصوص نیز آمادگی داریم با پژوهشگاه استاندارد همکاری کنیم.

وی افزود: در خصوص مدل رتبه بندی تکنومتری یا فناوری سنجی سازمان مدیریت صنعتی و پژوهشگاه استاندارد دارای پتانسیل لازم برای گشودن یک موضوع جدید هستند و آماده ایم در این زمینه همکاری کنیم.

کیانی بختیاری یادآور شد: در حوزه تحول دیجیتال و مولفه های انقلاب صنعتی چهارم کارهای فرهنگی و انتشاراتی خوبی انجام داده ایم و در خصوص ارزیابی بنگاه های صنعتی که دارای استاندارد شاخص بین المللی هستند آماده همکاری برای تدوین مدل و اجرای ارزیابی هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یکی از دیگر ظرفیت های این سازمان را وجود شبکه نمایندگی های آن برشمرد که با تقویت و توسعه دامنه فعالیت ها شکل گرفته و در حال حاضردارای ۲۶ نمایندگی در سطح کشور است.

در این جلسه همچنین، فرزانه انصاری رئیس پژوهشگاه استاندارد اظهار داشت: پژوهشگاه استاندارد به عنوان مرجع علمی پژوهشی نظام استانداردسازی در کشور و نیز پل ارتباطی بین مراکز تولید و به کارگیری علم، مقدمات “تبدیل یافته‌های علمی‌کشور به استاندارد” و “تدوین استانداردهای پژوهش محور” را به منظور معرفی و انتقال پیشرفت‌های علمی ‌به صنایع، مراکز خدماتی و نهایتا در سطح جامعه فراهم می کند.

وی ضمن ابراز خشنودی از همکاری پژوهشگاه استاندارد با سازمان مدیریت صنعتی، آمادگی این پژوهشگاه برای همکاری در تمامی زمینه ها به ویژه حوزه استانداردهای بین المللی ایزو را اعلام کرد.

انصاری ابراز امیدواری نمود که پژوهشگاه استاندارد در همکاری با سازمان مدیریت صنعتی در به روز رسانی استانداردها و بالا بردن کیفیت و افزایش کارایی و بهبود روش‌های تولید و خدمت بیش از پیش گام های موثری بردارد.

در این جلسه همچنین حسن شیخ نیا رییس هیات مدیره و معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی، ضمن ارائه گزارشی از شکل گیری تفاهم نامه میان طرفین به بیان برخی از ویژگی های دوره های آموزشی سازمان مدیریت صنعتی از جمله محتوای کاربردی آنها پرداخت.