- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

اجرای فاز اول پروژه نظارت بر اورهال پالایشگاه نفت امام خمینی شازند

پروژه نظارت بر تعمیرات اساسی (اورهال) شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند که به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های تعمیرات اساسی طی چند سال اخیر در کشور محسوب میشود، با همکاری و نظارت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در فاز اول، با موفقیت و طبق برنامه زمانبندی تعریف شده رو به اتمام است.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی ISQI، این پروژه با حضور ۱۳۰ نفر از بازرسان و کارشناسان متخصص و مشارکت واحد مهندسی بازرسی تجهیزات صنعتی بخش نفت گاز و پتروشیمی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ۲۰ تیرماه با رعایت تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به محدودیت ها و حساسیت‌های ابلاغ شده در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آغاز شد.

در این پروژه بازرسان و کارشناسان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بیش از ۱۰ واحد از واحدهای تولیدی پالایشگاه که طی این مدت از مدار تولید خارج می‌شوند (به اصطلاح shut down شده‌اند)، وظیفه بازرسی و نظارت بر تعمیرات و راه اندازی تجهیزات را بر عهده دارند.

این بازرسان که موفق به اخذ تاییدیه دستگاه نظارت کارفرما (جهت انجام بازرسی) شده‌اند دارای تخصص لازم در زمینه بازرسی تجهیزاتی مانند Tower, Reactor، Heater, heat exchanger، Piping, structure ، برق و ابزار دقیق و سایر تجهیزات هستند.

پالایشگاه نفت امام خمینی شازند در استان مرکزی واقع شده و به عنوان یکی از مهمترین پالایشگاه‌های نفت کشور در زمینه تولید روزانه ۱۶میلیون لیتر بنزین یورو ۴ ، سوخت جت، نفت کوره، گازوئیل و … فعالیت می‌کند.