- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

محصول جدید گروه بهمن در یک‌قدمی بازار + تصاویر و جزئیات

هفته گذشته نشست خبری گروه بهمن درباره برنامه‌های فروش و خدمات پس از فروش این گروه با حضور سید امیر میرمنصف، معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن و مجتبی نظری، مدیر بازاریابی و تبلیغات این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ملی، مدیران گروه بهمن در این نشست درباره موعد معرفی محصول جدید بهمن‌موتور اعلام کردند: «تجهیزات مونتاژ این محصول در خط تولید نصب شده است و تولید آن بلافاصله پس از ترخیص قطعات آن از گمرک آغاز خواهد شد.»

سید امیر میرمنصف، معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در این خصوص گفت: «با گشایش‌های اخیر ایجادشده در گمرک، به‌زودی چندین کانتینر قطعات مربوط به سی‌کی‌دی‌های مورد نیاز ساخت خودروها به این شرکت ارسال می‌شود و در خطوط تولید به کارگیری خواهند شد.»

مجتبی نظری، مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن نیز در همین زمینه اعلام کرد: «به‌تازگی یک سالن ۱۰هزار متری به بهمن‌موتور نیز اضافه شده است. سه سالن ۱۰هزار متری دیگر نیز به فضای کلی بهمن‌موتور اضافه شده است. سرمایه‌گذاری در زمینه اتاق رنگ و کارخانه پرس نیز در برنامه توسعه‌ای گروه بهمن دیده شده است که این اقدام به‌منظور توسعه کار بهمن‌موتور و دستیابی به سهم بازار بیشتر انجام خواهد شد.»

چندی پیش نیز برخی رسانه‌ها تصاویری از محصول استتارشده گروه بهمن با پلاک گذر موقت منتشر کردند که یک کراس اوور متوسط تک‌دیفرانسیل از کمپانی چینی دانگ فنگ به نام ix5 بود. به‌تازگی نیز این خودرو در حال تست دیده شده است.

به گفته مدیران گروه بهمن، قرارداد این محصول با شریک خارجی امضا شده و مجوزهای داخلی مربوط به تولید آن نیز دریافت شده و اکنون خط تولید آن در حال تجهیز نهایی است.

* مشخصات فنی

به گفته برخی منابع خبری، ix5 با پیشرانه SFG15T در خط تولید بهمن موتور مونتاژ خواهد شد. این پیشرانه از نوع ۱٫۵ لیتری توربو است و ۱۴۷ تا ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه قابل بهره‌برداری است و این توان به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و مصرف سوخت بهینه و ترکیبی آن به ترتیب ۵٫۴ و ۷٫۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود.

با توجه به انتخاب این پیشرانه برای ix5 گروه بهمن، مشخص است سیاست DFM و DFL، مشابه‌سازی فنی میان محصولات مونتاژ بازار ایران است. زیرا در سایر قراردادها و فرایند مذاکره میان خودروسازان ایرانی و دانگ‌فنگ لیوژو، طرف چینی محصولاتش را با دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو (۴A91T و SFG15T) و ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۴A92 معرفی می کند.

هنوز به صورت رسمی و قطعی مشخص نشده است که گروه بهمن چه سطح از امکانات رفاهی و ایمنی را برای کراس اوور ix5 در نظر گرفته است. اما با توجه به اینکه قرار است تا دانگ فنگ آی ایکس ۵ جایگزین هاوال H2 شود، احتمال آن زیاد خواهد بود که این خودروساز بخش خصوصی مانند گذشته سطح امکانات به نسبت کاملی را برای کراس اوور متوسط خود در نظر بگیرد. در سال ۱۳۹۷، هاوال H2 با سطح امکانات به نسبت کاملی وارد بازار ایران شد و در جایگاه فول آپشن ترین نسخه های H2 آن زمان بازار جهانی به حساب می آمد.

* امکانات و آپشن‌ها

کمپانی دانگ‌فنگ امکانات خوبی را برای این خودرو در نظر گرفته برخی از آن‌ها نیز با سفارش‌گذاری مشتریان در چین و بازارهای صادارتی این محصول ارائه می‌شود. این امکانات شامل شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، تریم داخلی چرم، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، فرمان کمکی برقی، تابلوخوان، رادار خطی، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای، جلو آمپر دیجیتال، کامپیوتر سفر، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، سانروف، آینه حساس به نور، دوربین ثبت وقایع، کروزکنترل، تهویه اتوماتیک، کنترل سرعت در سراشیبی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، درِ صندوق برقی، رینگ آلومینیومی ۱۸ و ۱۹ اینچی، نورپردازی کابین، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال های مختلف، سنسور نور و باران و… می‌شود.