چهارشنبه 30 سپتامبر 2020 - 17:52

مدیرعامل سازمان بنادر: ناوگان کشتیرانی ایران در جهان بسیار خوشنام است

راستاد گفت: ناوگان کشتیرانی ایران مدت‌هاست که در لیست سفید IMO قرار دارد. بنابراین خوشبختانه هیچ شناور ایرانی در بنادر خارجی توقیف نیست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ناوگان کشتیرانی ایران در جهان بسیار خوشنام است و مدت‌هاست که در لیست سفید IMO قرار دارد بنابراین خوشبختانه هیچ شناور ایرانی در بنادر خارجی توقیف نیست.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ملی، محمد راستاد در حاشیه همایش نمادین گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنادر نسل جدید باید در عمق و زیرساخت توانمند باشند، تصریح کرد: عمده تمرکز احداث بنادر نسل جدید بر سواحل مکران قرار دارد و مطالعات اولیه در این زمینه انجام شده است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت سفرهای دریایی در زمان شیوع کرونا نیز گفت: مسافرت دریایی در بنادر داخلی انجام می‌شود اما چند مسیر خارجی که سابق بر این وجود داشت به علت اجرای پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه از سوی بنادر مقصد تعلیق شده‌اند‌.

راستاد درباره انعقاد قرارداد بلند‌مدت اپراتور هندی در بندر چابهار اظهار کرد: انتظار داریم طی سال‌ِجاری این قرارداد منعقد و اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با کالاهای رسوبی در بنادر با بیان اینکه اکنون هفت میلیون تُن کالا در بنادر موجود است، خاطر نشان کرد: نیمی از این تناژ را کالاهای اساسی به خود اختصاص داده و نیم دیگر نیز کالاهای دیگر هستند اما در مجموع حدود یک میلیون تُن کالای رسوبی یا متروکه در بنادر وجود دارند.

وی با اشاره به سفر اخیر معاون اول رییس‌جمهور به بندر شهید رجایی، ادامه داد: با تصمیماتی که در این سفر اتخاذ شد انتظار داریم سرعت خروج این کالاها از بندر افزایش یابد.

راستاد در پاسخ به این سوال که آیا کشتی ایرانی توقیف شده در بنادر خارجی داریم یا خیر، تاکید کرد: توقیف شناورها معمولاً به علت مشکلات فنی و ایمنی رخ می‌دهد اما خوشبختانه ناوگان به ندرت دچار این مشکلات می‌شود.

وی اضافه کرد: ناوگان کشتیرانی ایران در جهان بسیار خوشنام است و مدت‌هاست که در لیست سفید IMO قرار دارد بنابراین خوشبختانه هیچ شناور ایرانی در بنادر خارجی توقیف نیست.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11346
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)