یکشنبه 11 اکتبر 2020 - 2:55

دوره‌های جدید سازمان مدیریت صنعتی با دو رویکرد توسعه تعاملات و نوآوری

سازمان مدیریت صنعتی به دنبال این است که نوآوری را در همه عرصه ها به خصوص حوزه آموزش تحقق ببخشد.

سازمان مدیریت صنعتی در راستای توسعه تعاملات و نوآوری در حوزه آموزش، دوره‌های جدید خود را معرفی کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، حسن شیخ‌نیا رییس هیات مدیره و معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی با بیان این موضوع تاکید کرد: سازمان مدیریت صنعتی با عمر نزدیک به ۶۰ سال، نوآوری و توسعه تعاملات را در دستور کار قرار داده است و با اتخاذ رویکرد نوآوری و نیاز سنجی‌هایی که شکل گرفته، در سال ۹۹ دوره ها و خدمات جدیدی ارایه و برگزار خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا تعاملات خود را با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر داخلی و خارجی گسترش دادیم. به طور مثال با دانشگاه های مطرح داخلی مانند دانشگاه تهران، علم و صنعت ایران، خواجه نصیر الدین طوسی و تربیت مدرس تعاملات بسیار خوبی را شروع کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم. افزون بر این، با دانشگاه آزاد اسلامی توافقات خوبی را برای برگزاری دوره ها و خدمات مشترک داشتیم.

معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: علی رغم شرایط تحریم و محدودیت‌هایی که در این زمینه به وجود آمد در سال ۹۹ توانستیم تعاملات بین المللی خود را با کشورهای خارجی گسترش دهیم.

وی با تشریح تعاملات بین المللی سازمان مدیریت صنعتی در حوزه آموزش اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی سال هاست با کشور فرانسه تعاملات خوبی دارد؛ در همین راستا با همکاری دانشگاه های معتبر فرانسوی دوره های جدیدی برنامه‌ریزی کردیم که در حال اجرا است. علاوه بر این، با برخی از دانشگاه‌های مطرح اروپایی و آسیایی ارتباط برقرار کردیم و قرار است دوره های جدیدی را با دانشگاه‌های آلمان، انگلستان، مالزی، هلند و سوئد برنامه‌ریزی و برگزار کنیم.
رییس هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی، خاطر نشان کرد: این دوره‌های جدید نیاز امروز کشور محسوب می‌شود و مفتخریم که گام اول آن را با دانشگاه‌های فرانسوی برداشته و پیش می بریم.

شیخ نیا از توسعه تعاملات و تقویت ارتباطات بخش‌های مختلف این سازمان با اعضای هیئت علمی آن خبر داد و گفت: تقویت تعامل بخش علمی و بخش کاربردی سازمان یکی از ویژگی های بارز خدمات سازمان است که به افزایش سطح رضایتمندی کارفرمایان در جهت اجرایی شدن پروژه ها کمک کرده است. علاوه بر این، تحقیق، توسعه و نوآوری در زمینه آموزش و پژوهش یکی از کلیدی ترین برنامه‌های سازمان مدیریت صنعتی است تا پاسخگوی نیازهای جدید کسب و کار باشیم.

وی درخصوص نوآوری و بازبینی دوره‌های آموزشی طی شش ماه نخست سال ۹۹ افزود: در گام اول، نوآوری در تمام دوره های مقطع کارشناسی ارشد MBA را رقم زدیم و در گام دوم، در برخی از دوره‌ها دروس جدیدی به سرفصل های درسی اضافه و در برخی از دروس نیز بازنگری و اصلاحات لازم انجام شد. همچنین، دروسی که هم پوشانی داشت حذف و در نتیجه تعداد واحدها و مدت زمان برخی دوره‌ها کاهش پیدا کرد.

معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، نوآوری در خدمات و محصولات آموزشی مورد توجه متقاضیان نیز قرار گرفته است. در همین خصوص، آیین نامه ارزیابی اساتید و اعضای هیئت علمی بازنگری و قرادادها را اصلاح کردیم.

وی در ادامه، از مجازی کردن دوره‌های آموزشی سازمان مدیریت صنعتی بعنوان یکی دیگر از اقدامات نوآورانه یاد کرد و خاطر نشان کرد: هر چند سازمان مدیریت صنعتی یکی از پیشگامان اجرای آموزش های مجازی و آنلاین بوده است اما در شرایط شیوع کرونا نسبت به گسترش و متنوع نمودن دوره های مجازی مدیریتی اقدام کرده است. در حوزه فرایندهای آموزش متناسب با آن نیز اتفاقات بسیار خوب دیگری افتاد با توجه به اینکه ما در شرایط خاصی هستیم طبیعتا باید آیین نامه و مقررات و ضوابط سازمان اصلاح شود.

شیخ نیا در خصوص نتایج نوآوری ها و اصلاحات در حوزه آموزش گفت: خبر خوب این است که نتایج این اتفاقات موجب شده تا دوره‌های بلندمدت آموزش عالی این سازمان با رشد ۱۷ تا ۲۰ درصدی در ماه های اخیر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رو به رو شود.

وی افزود: دوره‌های جدید بخش آموزش سازمان مدیریت صنعتی با رویکرد نوآوری در خدمات و محصولات در سال ۹۹ شامل طراحی سه دوره MBA، دوره MITM مجازی ، دوره حمل و نقل ریلی با همکاری دانشگاه علم و صنعت و دوره زنجیره تامین با همکاری انجمن لجستیک است. همچنین در post MBA سه دوره جدید در حوزه مسئولیت اجتماعی، طراحی تجربه و بحث بازرگانی و حقوق بین الملل طراحی کردیم که در این خصوص با کشور هلند وارد مذاکره شده ایم.

معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی با تاکید بر اینکه دوره‌ها یک کار کاملا جدید است و در طراحی و اجرای آنها از ظرفیت‌ ایرانی های مقیم هلند و از اساتید خبره حقوق بین الملل استفاده می شود، گفت: دوره مشترک سازمان مدیرت صنعتی و مراکز بین المللی لاهه به زودی اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص دوره های دکترای حرفه ای مدیریت کسب و کار گفت: در حوزه DBA دو دوره جدید داشتیم و در حوزه بازار سرمایه با سازمان بورس نیز دوره جدیدی را آغاز خواهیم کرد. علاوه بر این، با بانک صنعت و معدن دوره mini MBA را جدیدا شروع کرده ایم.

شیخ نیا با بیان اینکه سازمان مدیریت صنعتی، دوره‌های تخصصی مختلفی در حوزه‌های منابع انسانی، بازرگانی و بازاریابی، بودجه و حسابداری و .. با همکاری شرکت ها و سازمان ها اجرا کرده است، خاطر نشان کرد: در حوزه توسعه بازار، دوره‌های بهداشت و سلامت و توسعه صادرات نیز کارهای جدیدی را آغاز کرده ایم.

وی در پایان یادآور شد: بسیاری از دانش پذیران ما به دنبال مدرک نیستند زیرا کسب مهارت در اولویت است با این حال در حوزه آموزش به دنبال تقویت ارتباط سازمان مدیریت صنعتی با وزارت علوم و سازمان اداری استخدامی برای اعتبار بخشی بیشتر به مدارک هستیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11373
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)