شنبه 17 اکتبر 2020 - 1:00

اعضای هیات رییسه انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان معرفی شدند

مهدی نجف‌پور به عنوان رییس هیات مدیره و رییس انجمن، امیر انصافی به عنوان نایب رییس و کوروش زمانیان به عنوان خزانه دار انتخاب شدند و خانم ها؛ معصومه نامی و سپیده ضیاء ناصرانی به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و آقای علیرضا کیخایی به عنوان بازرس انجمن معرفی شدند.

مجید ارغنده پور، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تعیین هیات رئیسه انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان خبر داد.

به گزارش نگاه اقتصادی، نماینده مرجع نظارت بر انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان بیان داشت؛ سوم دوره انتخابات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در مجمع عمومی انجمن در مورخ ۰۲/۰۷/۱۳۹۹ در محل سالن کوثر سازمان حمایت برگزاری شد واعضای هیات مدیره و بازرس تعیین شدند.

وی تاکید کرد صحت و نتیجه انتخابات توسط هیات نظارت بر انتخابات آن انجمن متشکل از نمایندگان سازمان حمایت، وزارت کشور و وزارت دادگستری (سازمان تعزیرات حکومتی) در جلسه مورخ ۱۳/۰۷/۱۳۹۹ تایید گردید و بر اساس ماده (۳۲) اساسنامه انجمن ملی، اولین جلسه هیات مدیره انجمن در مورخ ۱۶/۰۷/۱۳۹۹ و با دستور جلسه تعیین سمت اعضای هیات رییسه با حضور و ریاست مرجع نظارت بر انجمن ملی در محل سالن کوثر سازمان حمایت برگزار شد.

در این جلسه ارغنده پور، با اظهار خرسندی از آغاز دوره سوم فعالیت انجمن ملی و تبریک به اعضای منتخب، گزارشی از فرآیند انجام انتخابات انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطوح شهرستانی، استانی و ملی ارایه کرد.

وی اشاره کرد فرآیند انتخابات دوره سوم انجمن ها از ابتدای سال ۱۳۹۸ آغاز شد که تاکنون در بیش از ۲۰۰ شهرستان و ۲۱ استان انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشکیل شده است. انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سال ۱۳۹۰ و با تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان آغاز به کار کرده است که تاکنون دو دوره از فعالیت این انجمن ها سپری گشته است. انجمن های حمایت با هدف ساماندهی مشارکت مردمی در اجرای سیاست ها و برنامه های استیفای حقوق مصرف کنندگان تشکیل شد.

وی در ادامه به تشریح اهداف و وظایف انجمن ها در دوره جدید و اقدامات صورت گرفته طی دو دوره گذشته پرداخت و بیان داشت؛ فعالیت انجمن ها در دو دوره گذشته دارای فراز و نشیب بسیاری بوده است.

ارغنده پور حضور فعال در مجامع و کارگروه های ملی و استانی از قبیل کارگروه تنظیم بازار، کمیسیون نظارت بر فعالیت سازمان های صنفی و کمیته های مرتبط با امور مصرف کنندگان از نقاط قابل اهمیت و مواردی از قبیل نقص در قوانین و مقررات موجود و عدم وجود منابع مالی برای انجام بهینه وظایف انجمن ها از موانع پیش روی فعالیت انجمن ها برشمرد.

در پایان اعضای هیات مدیره منتخب نسبت به تعیین سمت اعضای هیات رییسه اقدام کردند که طی آن مهدی نجف‌پور به عنوان رییس هیات مدیره و رییس انجمن، امیر انصافی به عنوان نایب رییس و کوروش زمانیان به عنوان خزانه دار انتخاب شدند و خانم ها؛ معصومه نامی و سپیده ضیاء ناصرانی به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و آقای علیرضا کیخایی به عنوان بازرس انجمن معرفی شدند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11394
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)