چهارشنبه 21 اکتبر 2020 - 2:18

تحقق بانكداري هوشمند در بانک صنعت و معدن تا سال 1403

مديرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در‌حال‌حاضر پروژه بانكداري ديجيتال و هوشمند در اين بانك آغاز شده و نقشه راه آن طراحي شده است.

مديرعامل بانک صنعت و معدن: تا سال 1403 سيستم بانكداري ديجيتال و هوشمند در اين بانك راه اندازي مي شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، حسين مهری ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر پروژه بانكداري ديجيتال و هوشمند در اين بانك آغاز شده و نقشه راه آن طراحي شده است.

وي افزود: در نظر داريم با شخصي سازي محصولات و طراحي خدمات نوين بر اساس نياز هر مشتري و تنوع بخشي به سبد محصولات و خدمات اين بانك، تا افق 1403 اين پروژه را به طور كامل عملياتي كنيم.

مهري تأكيد كرد: اين بانک پس از ابلاغ سند “بانکداری آینده و تحول دیجیتال” از سوی وزارت امور اقتصادي و دارایی در سال 98 اولویت خود را بر اجرای این سند متمرکز کرد و به منظور ایجاد زیر ساخت‌های بانکداری دیجیتال و تسهیل در ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان چهار محصول و خدمت جديد را معرفي کرد كه شامل سدف (سامانه دیجیتال فرایندی)، هدف (همراه دیجیتال فرایندی)، سامانه پات (پذیرش اینترنتی درخواست تسهیلات)، و ساحب (سامانه اعتبارات حدی بانکی) مي باشد كه توسعه اين سرويس ها همچنان در جهت مشتري محوري ادامه خواهد يافت.

وي بيان داشت: سامانه سدف، نسل جدید سامانه بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن است. این سامانه در پی نیاز مشتریان براي اجرای فرایندهای بانکداری به صورت غیرحضوری و بر پایه بانکداری باز راه‌اندازی شده است؛ سامانه هدف، همراه بانک جديد اين بانك است كه با سرعت عملیاتی بالا رویکردی نو را در مسیر بانکداری دیجیتال فراهم کرده است تا مشتری قادر باشد بر اساس کسب‌وکارهای خود قابلیت خدمات بانکی را شخصی‌سازی کند.

مهري تشريح كرد: سامانه پات، سامانه اینترنتی نوين پذیرش تسهیلات مي باشد؛ از ویژگی‌های این سامانه دریافت الکترونیکی اطلاعات مشتری و انتقال آن به سامانه بانکداری متمرکز است و سامانه ساحب، سامانه اعتبارات حدی بانکی است كه فرایند حد اعتباری را به صورت غیرحضوری در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

وي با اشاره به اهميت و ضرورت گذار از بانكداري سنتي و تحقق تحول ديجيتال خاطر نشان ساخت: ديجيتال سازي خدمات بانكي به معناي خودكارسازي فرآيندها و خدمات مبتني بر وب است كه با استفاده از داده هاي بسيار دقيق در خصوص نيازهاي مشتريان، كيفيت پاسخگويي به اين نيازها را افزايش مي دهد، از هزينه انجام امور بانكي مي كاهد و شفافيت و امنيت را ارتقاء مي دهد.

مديرعامل بانك صنعت و معدن در پايان بر لزوم همكاري همه جانبه كاركنان در بخش هاي مختلف بانك در شناسايي نيازهاي مشتريان اين بانك تخصصي تأكيد كرد و گفت: در بانكداري ديجيتال علاوه بر تجهيز زيرساخت ها نيازمند تغيير فرهنگ سازماني و آموزش هاي تخصصي هستيم تا مشتري تمامي خدمات و تسهيلات را بدون مراجعه و در فضاي ديجيتال دريافت كند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11424
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)