چهارشنبه 21 اکتبر 2020 - 20:01

رییس سازمان حمایت خواستار ایفای نقش نظارتی اتاق اصناف و انجمن حقوق مصرف‌کنندگان شد

معاون وزیر صنعت و رییس سازمان حمایت گفت: اتاق اصناف و انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باید نقش‌های قانونی نظارتی خود را ایفا کنند.

اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان روز دوشنبه 29 مهرماه سال جاری با تابش معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دیدار کردند.

به گزارش نگاه اقتصادی، عباس تابش در این جلسه با تاکید بر بهره مندی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان از ظرفیتهای بالقوه به نقش و جایگاه آن در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت : پشتوانه انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان 83 میلیون جمعیت کشور است، که این انجمن وظیفه دارد پیگیر موضوعات ،خواسته ها و حقوق حقه مصرف کنندگان و مطالبات و موضوعاتی باشد که بنوعی در جریان مباحث اقتصادی کشور اتفاق می افتد.

وی در ادامه افزود: این انجمن تنها تشکل مردم نهاد است که به واسطه یک قانون مستقل ایجاد شده و ظرفیت ها واختیارات آن نیز در آن قانون تبیین شده است.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: انجمن مذکور بعنوان یک مجری قانونی با اختیارات قابل ملاحظه باید در جهت توسعه حقوق مصرف کنندگان فعالیت کند.

تابش تصریح کرد: انتظار ما این است که انجمن بعنوان یک واحد مستقل بتواند بستر مناسب برای تحقق اهداف را فراهم نموده و از ظرفیتهای مردمی و مستقل از دولت و انگیزه های خودجوش عمومی برای تحقق موضع حقوق مصرف کنندگان بهره مند شود.

وی گفت: انجمن ها باید مراقبت نمایند که ساختار وظایف و نحوه فعالیت آنها به خوبی انجام شود و الا تنها نام بزرگی برای انجمن برجای می ماند و بدنه کاربردی که بتواند پیگیر مطالبات و حقوق حقه مردم باشد اجرایی نخواهد شد.

معاون وزیر صنعت متذکر شد: این سازمان همیشه و در همه حال حامی انجمنهای حقوق مصرف کنندگان است کما اینکه تلاش کرده ایم با عضویت این انجمن در ستاد تنظیم بازار و کمیسیون¬های نظارت و ارزیابی واحدهای اقتصادی در موضوع رعایت حقوق مصرف کنندگان نقش و جایگاه موثری داشته باشند که البته وظیفه انجمن این است که در سایر مراجع تصمیم گیر و تصمیم سازی نقش ایفاد کرده و انعکاس دهنده نظرات مردم باشد.

تابش گفت: انجمن ها هم مانند اصناف باید نقش قانونی خود را ایفا نمایند. مردم توقع دارند که اتاق اصناف وظایف خود کنترلی خود را در واحد های صنفی ایفا کنند و انجمن ها نیز پیگیر موضوعات و حقوق مصرف کنندگان باشند؛ سازمان حمایت همواره از این موضوع استقبال نموده و امیدوار است این نقش های قانونی ایفا شود.

در ادامه این جلسه، نجف پور رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به بیان بعضی از برنامه های انجمن پرداخت و از حمایت های این سازمان در توسعه و فعالیت انجمن مذکور تقدیر و قدردانی کرد.

در خاتمه پروانه فعالیت و اعتبارنامه هیات مدیره دوره سوم انجمن حقوق حمایت از مصرف کنندگان اعطا شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11432
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)