- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

رییس سازمان حمایت خواستار ایفای نقش نظارتی اتاق اصناف و انجمن حقوق مصرف‌کنندگان شد

اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان روز دوشنبه 29 مهرماه سال جاری با تابش معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دیدار کردند.

به گزارش نگاه اقتصادی، عباس تابش در این جلسه با تاکید بر بهره مندی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان از ظرفیتهای بالقوه به نقش و جایگاه آن در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت : پشتوانه انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان 83 میلیون جمعیت کشور است، که این انجمن وظیفه دارد پیگیر موضوعات ،خواسته ها و حقوق حقه مصرف کنندگان و مطالبات و موضوعاتی باشد که بنوعی در جریان مباحث اقتصادی کشور اتفاق می افتد.

وی در ادامه افزود: این انجمن تنها تشکل مردم نهاد است که به واسطه یک قانون مستقل ایجاد شده و ظرفیت ها واختیارات آن نیز در آن قانون تبیین شده است.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: انجمن مذکور بعنوان یک مجری قانونی با اختیارات قابل ملاحظه باید در جهت توسعه حقوق مصرف کنندگان فعالیت کند.

تابش تصریح کرد: انتظار ما این است که انجمن بعنوان یک واحد مستقل بتواند بستر مناسب برای تحقق اهداف را فراهم نموده و از ظرفیتهای مردمی و مستقل از دولت و انگیزه های خودجوش عمومی برای تحقق موضع حقوق مصرف کنندگان بهره مند شود.

وی گفت: انجمن ها باید مراقبت نمایند که ساختار وظایف و نحوه فعالیت آنها به خوبی انجام شود و الا تنها نام بزرگی برای انجمن برجای می ماند و بدنه کاربردی که بتواند پیگیر مطالبات و حقوق حقه مردم باشد اجرایی نخواهد شد.

معاون وزیر صنعت متذکر شد: این سازمان همیشه و در همه حال حامی انجمنهای حقوق مصرف کنندگان است کما اینکه تلاش کرده ایم با عضویت این انجمن در ستاد تنظیم بازار و کمیسیون¬های نظارت و ارزیابی واحدهای اقتصادی در موضوع رعایت حقوق مصرف کنندگان نقش و جایگاه موثری داشته باشند که البته وظیفه انجمن این است که در سایر مراجع تصمیم گیر و تصمیم سازی نقش ایفاد کرده و انعکاس دهنده نظرات مردم باشد.

تابش گفت: انجمن ها هم مانند اصناف باید نقش قانونی خود را ایفا نمایند. مردم توقع دارند که اتاق اصناف وظایف خود کنترلی خود را در واحد های صنفی ایفا کنند و انجمن ها نیز پیگیر موضوعات و حقوق مصرف کنندگان باشند؛ سازمان حمایت همواره از این موضوع استقبال نموده و امیدوار است این نقش های قانونی ایفا شود.

در ادامه این جلسه، نجف پور رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به بیان بعضی از برنامه های انجمن پرداخت و از حمایت های این سازمان در توسعه و فعالیت انجمن مذکور تقدیر و قدردانی کرد.

در خاتمه پروانه فعالیت و اعتبارنامه هیات مدیره دوره سوم انجمن حقوق حمایت از مصرف کنندگان اعطا شد.