- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

تجربیات صادراتی سفیرآبی آرام در حوزه مراکز تماس و ارتباط با مشتریان

کنفرانس بین المللی تجارت، سرمایه گذاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و چین با هدف بررسی چالش ها و ارائه آخرین راهکارها با حضور بیش از ۱۰۰ فعال اقتصادی و مسئولان مرتبط بخشهای دولتی و تشکلهای بخش خصوصی توسط موسسه بین المللی پژوهشهای صنعتی ایران برگزار شد که در این کنفرانس چهار ساعته مسئولان دولتی و فعالان شرکتها و تشکلهای بخش خصوصی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در زمینه توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور پرداختند.

به گزارش نگاه اقتصادی، در این همایش دکتر علیرضا حسین‌نژاد، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت‌های گروه سفیر آبی آرام، به عنوان یک بخش خصوصی که سال‌ها در صنعت مراکز پاسخگویی و امداد مشتریان فعالیت کرده به ارائه بخشی از تجربیات خود در حوزه صادرات به خصوص به کشور چین ظرف یک دهه گذشته پرداخت.

وی افزود: گروه شرکت های سفیر به عنوان یک مرکز تماس ۲۴ ساعته با انبوهی از تماس ها از شرکت‌های بزرگ داخلی و ملی از جمله بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی با بکارگیری آخرین دست آوردها و زیرساختهای فنی در صنعت Call Center و Contact Center فعال می باشد.

دکتر حسین نژاد ادامه داد: در مقطعی به این فکر افتادم که به این کشورها خدمات صادر کنیم چون پایین بودن نرخ ریال به سایر ارزها فرصت های مناسبی را برای صادرات فراهم می کند و دلیل اصلی اش آن است که قیمت تمام شده خدمات مان که بخش اعظم آن نیروی انسانی و متخصص در کشور است ، پایین است.

وی تاکید کرد: بنده اعتقاد دارم ایرانی ها و نیروی انسانی ایرانی به نسبت خیلی از کشورهای جهان به خصوص آسیایی‌ها، جنوب شرق آسیا ، سریلانکا ،نپال و یا هندوستان که تمام بازار کال سنتر جهان را گرفتند بسیار باهوش تر هستند و در نتیجه این فرصت برای ما مهیا بود.

دکتر حسین نژاد تصریح کرد: قرار نیست صادرات، فقط کالا باشد بلکه ما می توانیم خدمات را نیز صادر کنیم.

وی ادامه داد: همین موضوع ما را بر آن داشت که زیرساخت های لازم را از نظر دانش فنی و منابع انسانی تجهیز کنیم و به عنوان یک شرکت فناور در پارک فناوری پردیس حضور یافتیم.

مدیرعامل سفیرآبی آرام در عین‌حال بیان کرد: سفیر آبی آرام http://www.abcallcenter.com/ آمادگی ارائه خدمات پاسخگوئی مرکز تماس به صورت ۲۴ ساعته و چند زبانه را دارد و تصورم این است که استفاده از زیرساخت های لازم و رفتن به سمت دانش بنیان شدن، می تواند امکان کاهش قیمت تمام شده برای محصولات و خدمات بخش خصوصی را فراهم کند و این اتفاق امکان صادرات را بیش از پیش فراهم می کند.

وی در پایان تصریح کرد: به عنوان یک عضو کوچک بخش خصوصی توصیه می کنم نگرش مان را به سمت بازارهای خارجی به ویژه چین معطوف کنیم چون تعداد زیاد مصرف کننده باعث می شود با رعایت استانداردهای مورد نیاز، ظرفیت همکاری مناسبی در راستای ارائه خدمات فناورانه و با قیمت ارزان بین دو کشور ایران و چین فراهم آید.