پنج‌شنبه 18 فوریه 2021 - 0:40

تقدیر وزیر اقتصاد از خدمات شایسته مدیرعامل پیشین صندوق تامین خسارت‌های بدنی

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی از خدمات و تلاش‌های صادقانه علی جباری در راستای پیشبرد اهداف صندوق تامین خسارت های بدنی تقدیر کرد.

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی از خدمات و تلاش‌های صادقانه علی جباری در راستای پیشبرد اهداف صندوق تامین خسارت های بدنی تقدیر کرد.

صبح امروز مراسم تکریم و معارفه مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی با حضور رئیس کل و هیات عامل بیمه مرکزی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور و اعضای مجمع صندوق تامین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی، علی جباری در این مراسم به ارائه گزارشي از عملكرد و فعاليت هاي 7 ساله تصدی خود بر صندوق پرداخت و گفت: در مدت قریب به 7 سال مسئوليت خود ارائه، تدوین و استقرار سامانه جامع و یکپارچه صندوق و مكانيزاسيون عمليات صندوق در حوزه هاي مختلف عملیاتی، مديريت بهينه منابع مالي و پيگيري وصول منابع قانوني از جملة اقدامات انجام شده در این مدت بوده است که موفقیت های حاصله، مرهون تلاش های نیروی انسانی جوان، باانگیزه و با نشاط ستاد و شعب صندوق بوده که قدردان آنها هستم.

وی افزود: دوره فعالیت 7 ساله صندوق تأمین خسارتهای بدنی در حافظه تاریخی صندوق باقی خواهد ماند. خدمات عظیمی در صندوق صورت پذیرفته است که بی‌شک در صنعت بیمه بی‌نظیر است.

جباری در ادامه به شاخص ترین دستاورد های صندوق در این دوره 7 ساله پرداخت و گفت: در 7 سال اخیر بالغ بر 72000 میلیارد ریال خسارت پرداخت شده که این میزان در مقایسه با 46 سال گذشته صندوق (از سال 1347 تا پایان سال 1392) که بالغ بر 12000 میلیارد ریال بوده است، بیش از 470 درصد رشد داشته است. همچنین طی این مدت، بیش از 51000 نفر از مقصرین حوادث رانندگی از زندان آزاد یا از زندانی شدن آنها جلوگیری شده است که این دستاورد حاکی از تلاش شبانه روزی همکاران صندوق و همکاری کارکنان ستاد دیه کشور می­باشد و ضمن كاهش هزينه‌هاي حاكميت در هزينه‌هاي زندان، منتج به كاهش هزينه‌هاي اجتماعي و اقتصادي حاكم بر وضعيت مقصر و خانواده وي در طول دوره زندان مقصر است.

وی از ارائه خدمات به حدود 120.000 نفر خبر داد و گفت: این میزان نسبت به 46 سال گذشته بیش از 226 درصد رشد داشته است و اين دستاورد حاكي از توسعه و گسترش چتر حمايتي صندوق در راستاي عدالت محوري و ارائه خدمت به آحاد جامعه بوده است. اين چتر امروزه بعلت افزايش گستره آن، گروه غالب هم‌وطنان و قربانيان حوادث رانندگي كشور را تحت پوشش قرار مي‌دهد، اين در حالي است كه در سنوات گذشته به دليل عدم دسترسي آحاد جامعه به خدمات صندوق از اخذ اين خدمات بصورت يكسان بي‌بهره‌ بوده‌اند كه اين مهم در راستاي افزايش چتر حمايتي و امر عدالت محوري مطابق با استراتژي‌هاي تدويني صورت‌پذيرفته است و از خانواده‌هاي صدمه ديده حمايت لازم صورت مي‌پذيرد.

جباری پرداخت 958 میلیارد ریال در راستای تبصره ماده 551 قانون مجازات اسلامی- مابه التفاوت دیه زن و مرد، پرداخت بالغ بر 435 میلیارد ریال در راستای بند (ب) تبصره 11 قانون بودجه کشور پرداخت و آزادی تعداد 238 زندانی بصورت بلاعوض از زندان، پرداخت مبلغ 4850 میلیارد ریال در راستای بند (الف) تبصره 11 قانون بودجه کل کشور در راستای حمایت از زندانیان معسر با اولویت زندانیان زن سرپرست خانوار و کاهش دوره پرداخت خسارت از سه ماه به 7 الی 10 روز کاری، تاسیس 26 شعبه در مراکز استان ها، حذف الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث، ایجاد ردیف اختصاصی برای صندوق در قانون بودجه کل کشور، تاسیس مدیریت امور تحقیق با هدف کشف تقلبات و جلوگیری از دست اندازی افراد سودجو به بیت المال و وصول بیش از 171.000 میلیارد ریال منابع مالی که در مقایسه با 46 سال گذشته که 27000 میلیارد ریال بوده است را ادیگر افتخارات صندوق دانست.

وی در ادامه تصریح کرد: با تدوین و استقرار سامانه جامع و یکپارچه صندوق، تمامی فرآیندهای عملیاتی در قالب سیستم هوشمند و یکپارچه طراحی و اجرایی گردیده است که منجر به تسریع در روند امور و انضباط مالی و اقتصادی شده است بطوریکه که صندوق طی 6 سال اخیر موفق به اخذ گزارش شفاف و بدون هرگونه بند از سازمان حسابرسی کشور شده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11540
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)