چهارشنبه 30 ژوئن 2021 - 18:07

توسعه صنعت تهویه مطبوع در دستان شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران

استفاده از داکت اسپلیت باعث حذف سیستم رادیاتور، موجب کاهش هزینه اولیه و عدم اشغال فضای مفید برای دکوراسیون داخلی می‌شود.

چند وقتی است که نجوای راه‌اندازی خط تولید داکت اسپلیت جی‌پلاس از گوشه و کنار صنعت به گوش می‌رسد و سرانجام شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران، خط تولید داکت اسپلیت اینورتر جی‌پلاس را در اواسط تیرماه در محل کارخانه کاسپین گلدیران واقع در قزوین افتتاح خواهد کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران در حوزه فنی-مهندسی، واردات، توزیع و خدمات پس از فروش محصولات تهویه مطبوع خانگی و صنعتی برندهای LG، Rhoss، Midea و GPlus همواره در بازار صنعت ساختمان، حضور پررنگی داشته و اکنون تولید داخلی را هم به فعالیت‌های خود اضافه کرده است.

در فاز اول تولید 4000 دستگاه داکت اسپلیت اینورتر (اسپلیت کانالی کم مصرف) در دستور کار این شرکت قرار گرفته و ظرفیت تولید سالانه تا 15000 دستگاه داکت اسپلیت اینورتر جی‌پلاس در سال اول در نظر گرفته شده است.

در واقع شروع اولیه تولید داخلی محصولات تهویه مطبوع خانگی و صنعتی شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران است که راهی است برای تولیدات محصولات دیگر این شرکت.

از خصوصیات بارز خط تولید این شرکت، انجام تست عملکردی کلیه محصولات در حین فرآیند تولید است. در فرآیند تست دستگاه‌ها، پارامترهای مهم عملکردی شامل دما، فشار، میزان مصرف برق، هوادهی و… بررسی و از نظر کیفی کنترل می‌گردد و همین موضوع می‌تواند نقطه تمایز این برند ایرانی باشد.

با توجه به اینکه ایران کشوری خشک و گرم است و کم آبی در آن مشهود است؛ استفاده از داکت اسپلیت به عنوان راه‌حلی در جهت صرفه‌جویی در مصرف آب و داشتن تهویه مطبوع پیشنهاد می‌شود که خود می‌تواند جایگزین مناسبی برای کولر آبی باشد. زیرا داکت اسپلیت باعث حذف مصرف آب می‌شود؛ در صورتی که کولر آبی در هر ساعت به طور متوسط 25 تا 30 لیتر آب مصرف می‌کند که برابر روزانه حداکثر تا 450 لیتر است. کولر آبی در مناطق شرجی و رطوبت بالا و همچنین کاهش راندمان در دمای بالاتر از 40 درجه سانتی‌گراد کارآرایی چندانی ندارد. منتهی داکت اسپلیت اینورتر قابلیت نصب در تمامی اقیلم‌های جغرافیایی ایران را دارد. همچنین این دستگاه از ورود هوای خارجی با آلودگی بالا بدون فیلتراسیون به داخل فضای داخل ساختمان جلوگیری می‌کند؛ اما ورود آلودگی و گرد و غبار از طریق کولر آبی بسیار شایع است.

استفاده از داکت اسپلیت باعث حذف سیستم رادیاتور، موجب کاهش هزینه اولیه و عدم اشغال فضای مفید برای دکوراسیون داخلی می‌شود.

به عنوان نمونه، برای یک ساختمان 5 طبقه 10 واحدی با متراژ متوسط هر واحد 100 متر مربع میزان فضای اشغال شده در مجموع طبقات تقریبا برابر با 8 متر مربع است که با در نظر گرفتن قیمت متوسط تقریبی 40 میلیون تومان در هر متر مربع در تهران در مجموع حدود 320 میلیون تومان در صورت استفاده از سیستم داکت اسپلیت فضای مفید ساختمان افزایش خواهد یافت.

با توجه به نکات گفته شده و همچنین تاثیر بر خودکفایی و اقتصاد کشور، مزایای دیگر تولید این کالا مانند کاهش مصرف انرژی، استفاده از مبرد R410A، دوستدار محیط زیست و… برای شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران حائز اهمیت است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11576
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)