پنج‌شنبه 21 اکتبر 2021 - 21:46

رونمايي از دوره MBA مدیریت ورزشي در سازمان مدیریت صنعتی

دوره MBA مدیریت ورزشي در راستای اهداف ارتقای سطح مديريت ورزشي با استفاده از ظرفیت های سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

دوره MBA مدیریت ورزشي در سازمان مدیریت صنعتی با حضور معاون وزیر ورزش و جونان و مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی رونمایی شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، دوره MBA مدیریت ورزشي در راستای اهداف ارتقای سطح مديريت ورزشي با استفاده از ظرفیت های سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

بنا به این گزارش، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: MBA مديريت ورزش هدف گذاري شده است و هدف آن سازماندهي، برنامه‌ريزي، بحث كنترل و ارزيابي در حوزه ورزشي با حضور بهترين اساتيد و هدف ديگر آن استعداديابي و هدايت استعداد مورد نظر است.

وي یادآور شد: يكي از ضعف هاي حوزه ورزش انعقاد قرارداد است كه در اين حوزه سازمان مديريت صنعتي با توجه به اساتيد قوي در بحث كوچينگ ، موضوعات باشگاهي ، مديريت ريسك ، موضوعات اقتصاد ورزش و … مي تواند كمك شاياني بنمايد.

مديرعامل سازمان افزود: باتوجه به ظرفيت‌هاي سازمان مديريت صنعتي مي توانيم كرسي هاي مناسبي براي تشويق قهرمانان ورزشي ترتيب دهيم تا بتوانند از دوره هاي سازمان استفاده كنند.

وي ابراز اميدواري كرد كه اين دوره بصورت مستمر برگزار شود و پس از MBA دوره‌هاي DBA نيز برگزار گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی دوره هاي مديران تراز جهاني را بصورت اختصاصي براي بنگاه‌ها برگزار می کند كه مي توان برای مديران جهان تراز ورزشي هم آن را بازطراحی و اجرا کرد.

كياني بختياري گفت: سازمان مديريت صنعتي مي تواند با توجه به برگزاری سالانه كنفرانس توسعه منابع انساني و همايش عرصه يادگيري؛ يكي از موضوعات همايش عرصه يادگيري به مديريت ورزش اختصاص دهد.

وي افزود: سازمان مديريت صنعتي همچنین مي تواند باتوجه به نشريه تخصصي تدبير صفحاتي را در بعضي از شماره هاي آن به بحث مديريت ورزش اختصاص دهد.

کیانی بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن بیان تاریخچه ای از سازمان مدیریت صنعتی و برشمردن توانمندی های این سازمان در زمینه هایی نظیر آموزش‌های تخصصی و کاربردی؛ مشاوره و تحقیق، کانون‌های ارزیابی مدیران حرفه ای، دوره‌های آمادگی استخدام و توانمندسازی دانش آموختگان، مشاوره و اجرای مدیریت چابکی و استراتژی برای سازمان‌ها و … اظهار داشت: سازمان در حوزه آموزش با دانشگاه‌های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری دارد.

کیانی بختیاری افزود: از دیگر ظرفیت های سازمان مدیریت صنعتی، شبکه نمایندگی‌های آن است که با تقویت و توسعه دامنه فعالیت ها شکل گرفته و در حال حاضردارای 26 نمایندگی در سطح کشور است.

کیانی بختیاری تصریح نمود: بحث‌هاي آينده پژوهي را در كشور شروع كرده‌ايم كه ابزارش هم همان 26 نمايندگي است كه در كشور وجود دارند.

وی تصريح کرد: دوره هاي آموزشي عالي مشترك با دانشگاههاي مختلف مثل خواجه نصير و علم و صنعت دانشجو مي گيريم و مدرك مشترك داده مي شود .
در این جلسه عبدالحميد احمدي معاون وزير ورزش و جوانان ضمن بیان این نکته که باعث خرسندي است که سازمان مديريت صنعتي MBA ورزشي را هم به عنوان موضوع مهم مورد توجه قرار داده است؛ هفته تربيت بدني را به تمام دست اندركاران، مديران و كساني كه به سلامت جامعه كمك مي كنند تبريك گفت.

وی عنوان كرد: كشور يك عرصه گسترده براي فعاليت ورزشي دارد كه نياز به مديريت دارد ، دارای 50 فدراسيون ورزشي است كه اين فدراسيون‌ها در مراكز استان‌ها ، شهرستان‌ها و هيات‌هاي ورزشي وجود دارند و دارای نزديك به 14.000 هيات ورزشي هستیم كه عدد قابل ملاحظه‌اي است و همچنين بيش از 28.000 باشگاه ورزشي عمومي داريم كه همه اينها نيازمند افرادي هستند كه در عرصه مديريت ورزشي دانش بياموزند و علاوه بر اين خود وزارت ورزش و جوانان استان كه بخش مهمي است و شامل المپيك و پارا المپيك می شود.

وي همچنين افزود: همه اين بخش‌ها با ورزش سرو كار دارند و ما با طيف گسترده‌اي از مديريت ورزشي سرو كار داريم بنابراين بايد به موضوع ورزشي توجه كنيم و يكي از اولويتها ي ما اين است كه مديراني داشته باشيم كه هم تجربه و هم دانش لازم را داشته باشند چرا که هر گامي به سمت مديريت حرفه‌اي ورزش برداشته شود گام مثبتي است .

معاون وزير ورزش و جوانان گفت: اين دوره كه با همت سازمان مديريت صنعتي برگزلار مي شود مي تواند حركت نويني در مديريت ورزش كشور باشد و اين واقعيت را مي توان اذعان كرد يكي از سخت ترين كارها براي ورزش كشور انتخاب مديران شايسته و لايق و كارامد و موثر است كه اميدواریم سازمان مديريت صنعتي بتواند چرخ مديران را با اتكاء به ظرفيت هايي كه دارد به حركت درآورد.

عبدالحميد احمدي افزود: امروزه يكي از مواردي كه در دنيا به آن توجه مي شود اين است كه به ورزش به عنوان يك صنعت نگاه مي كنند و جزء 10 صنعت برتر دنيا است و در بعضي از كشورها جزء 6 صنعت و بعضي حتي جزء 4 صنعت برتر قرار می گیرد و آقاي جيمز مولي اولين نفري بود كه اين اصطلاح را بكار برد كه بايد به ورزش به عنوان يك صنعت نام برد و ما شاهد هستيم كه چقدر روز به روز اين نگاه پر رنگ تر شده است و ورزش بايد بتواند درآمدزا و قابل سرمايه گذاري باشد و كشورها يكي از اولويت هايشان را به سرمايه گذاري در ورزش اختصاص دهند.

وی افزود: ورزش بايد بتواند در بحث صادرات كالا و خدمات، رونق گردشگري، حوزه فعال در تبادل نيروهاي متخصص بين كشورها و همچنين در حوزه افزايش رفاه عمومي، سرمايه اجتماعي، كاهش آسيب‌هاي اجتماعي جنبه هاي موثری داشته باشد.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه سازمان مديريت صنعتي بتواند با برگزاري اين دوره گام‌هاي موثري را بر دارد و از مديران ورزش نيز درخواست نمود حضور در اين دوره‌ها را از دست ندهند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11624
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)