دوشنبه 25 اکتبر 2021 - 0:17

مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری و نظارت بر شبکه توزیع کالا و خدمات با تقویت انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

ارغنده‌پور گفت: این مسأله حاکی از دیدگاه جدید وزارت صمت است که تلاش می‌کند تا دامنه بهره‌گیری از ظرفیت نظارت‌های مردمی در این زمینه را تقویت و گسترش دهد.

مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری و نظارت بر شبکه توزیع کالا و خدمات با تقویت انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

جلسه مجمع عمومی انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با حضور نمایندگان و روسای انجمن‌های استانی حقوق مصرف‌کنندگان و اعضای هیات ‌مدیره، روز چهارشنبه 28 مهرماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در این جلسه ضمن بررسی مسائل انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از مجید ارغنده‌پور، مدیر پروژه اصلاح نظام توزیع به عنوان میهمان ویژه دعوت شد تا ضمن تشریح برنامه‌ها، دیدگاه‌های مجمع عمومی در این موضوع هم بررسی شود.

در این نشست، مجید ارغنده‌پور، مدیر کل روابط عمومی و تشکل‌های مردم نهاد سازمان حمایت طی سخنانی ضمن بیان موضوعات مورد توجه مقام عالی وزارت در حمایت از تشکلهای مردمی بخصوص بحث مردمی سازی نظارت در نظام توزیع، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های اصلی اصلاح نظام توزیع، ضرورت توان‌افزایی به منظور بهره مندی از ظرفیت و پتانسیل انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اصلاح نظام توزیع است.

ارغنده پور در ادامه با ارائه توضیحاتی، افزود: این مسأله حاکی از دیدگاه جدید وزارت صمت است که تلاش می کند تا دامنه بهره گیری از ظرفیت نظارتهای مردمی در این زمینه را تقویت و گسترش دهد.

وی تصریح کرد: در جلسات متعددی که با حضور مقام عالی وزارت و به همین منظور برگزارشده، وی ضمن تاکید بر بهره گیری از ظرفیت قانونی و پتانسیل حمایتی انجمن های مذکور، یکی از پروژه های تاثیرگذار در نظام اصلاح فرآیند تولید، در حوزه سیاست‌گذاری این نظام و حوزه نظارت را استفاده بهینه از ظرفیت انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان عنوان کردند.

وی در ادامه به ضرورت تقویت جایگاه و نقش انجمنهای مورد اشاره تاکید ورزید و گفت: انجمن های ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در جهت تثبيت جايگاه خود به عنوان نهاد‌هاي مردمي ، باید با بازنگری در ساختار خود ، قادر باشند در فضای اطلاع رسانی و آموزش جامعه و کمک به رفع خلاء تصمیم گیری و اجرا قدمهای مثبت و موثری بردارند.

مدیر کل روابط عمومی و تشکلهای مردم نهاد سازمان حمایت، بازنگری در ساختار قانونی انجمنهای فوق را ضروری دانست و خاطرنشان کرد : ساختار انجمنها نیازمند اصلاحات جدی است و ضروری است در این باره اقداماتی برای گسترش و تقویت این انجمنها و موثرتر شدن اقداماتشان انجام شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11630
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)