چهارشنبه 5 ژانویه 2022 - 1:08

فردا T5 بخریم یا با فیدلیتی؟ (+جدول مقایسه)

خودرو فیدلیتی 30 سانتی‌متر بلندتر از خودرو فردا T5 است و رینگ 20 اینچ فیدلیتی و کلاستر TFT در این خودرو چهره پرابهت‌تری به این خودرو بخشیده است.

از وقتی فردا موتور اعلام کرد خودرو T5 مدل 2018 را در بازار ایران عرضه خواهد کرد، سوالات زیادی در انتخاب این خودرو و مقایسه با فیدلیتی بهمن در محافل بازار خودرو مطرح شد.

خودرو فیدلیتی که از کمپانی جیتور چری و محصول سال 2020 است، در حقیقت جیتور X70S نام دارد که در کشورهای اروپایی، امارات، عربستان و همچنین آمریکای جنوبی عرضه شده است، اما دانگ‌فنگ T5 با هدف اخذ استانداردهای آلایندگی سطح 6 چین در سال 2019 با بهبود و توسعه موتور به‌روزرسانی شده و نسبت به نسخه عرضه‌شده در ایران تغییر کرده است.

دانگ‌فنگ اولین فیس‌لیفت T5 را روی این محصول پیاده‌سازی کرد و سرانجام این محصول با عنوان دانگ‌فنگ T5مدل 2020 به بازار چین معرفی شد. اما همان‌طور که گفته شد، مدلی که خودروساز فردا موتور عرضه می‌کند، یک مدل قدیمی از این خودرو است.

فارغ از کارکردهای دو خودرو که در جدول زیر اشاره شده است و نشان از برتری فیدلیتی دارد، خودرو فیدلیتی 30 سانتی‌متر بلندتر از خودرو فردا T5 است و رینگ 20 اینچ فیدلیتی و کلاستر TFT در این خودرو چهره پرابهت‌تری به این خودرو بخشیده است.

در بازار چین فروش فیدلیتی X70S در سال 2020 بالای 130هزار دستگاه بوده و جزو ده خودرو با بیشترین فروش در چین قرار داشته است. این در حالی است که دانگ‌فنگ T5 در سال 2020 فقط 32هزار دستگاه به فروش رسانده است.

موفقیت فیدلیتی در بازار دبی، عربستان و آمریکای جنوبی که معدن خودروهای بین‌المللی هستند، جذابیت این خودرو را نشان می دهد.

در بخش آپشن نیز خودرو فیدلیتی به دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور و گیربکس دوکلاچه شش‌سرعته گتراگ (آلمان) مجهز است. درحالی‌که خودرو فردا T5 فقط دارای گیربکس شش‌سرعته ساخت چین است.

ولی با این همه، آن‌چه فاصله جذابیت این دو خودرو را بیشتر می‌کند، قیمت عرضه این خودروهاست؛ فردا موتور هم‌اکنون خودروی T5را با قیمت یک‌میلیارد و 30میلیون تومان و با تحویل 60روزه به فروش می‌رساند، ولی خودرو فیدلیتی با قیمت 735میلیون تومان فاصله مشهودی در قیمت و کیفیت با خودرو دانگ‌فنگ T5 دارد.

البته باید دید بهمن با عرضه فیدلیتی پرستیژ با موتور 2300 و SUV کوپه دیگنیتی پرستیژ با موتور 2000 تا چه میزان این فاصله مطلوبیت را با خودرو دانگ‌فنگ بیشتر خواهد کرد.

در بخش خدمات پس از فروش نیز که بسیار در جذب مشتریان تعیین‌کننده است، خدمات پس از فروش گسترده‌تر گروه بهمن به‌‌عنوان یک خودروساز باسابقه که نمایندگان پرشماری را در سراسر کشور برای ارائه خدمات به مشتریان خود به خدمت گرفته است، بی‌شک قابل اتکاتر به نظر می‌رسد.

هم‌اکنون خودرو فیدلیتی بهمن‌موتور با گارانتی ۵ سال یا ۱۵۰هزار کیلومتر و سرویس‌های ادواری در سال اول تا ۲۰هزار کیلومتر رایگان عرضه می‌شود و خودرو فردا T5 نیز با گارانتی 5 سال و 100هزار کیلومتر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11692
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)