یکشنبه 23 ژانویه 2022 - 20:47

انجام بیش از 17هزار گشت‌ مشترک بازرسی طی آذرماه گذشته

سجادی گفت: طی همین مدت، 4هزار و 950 پرونده تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و … تشکیل شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت از انجام بیش از 17 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی، غیرصنفی و بنگاه های اقتصادی به‌صورت گشت مشترک بازرسی در سطح کشور از ابتدای آذرماه سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سیدمجتبی سجادی جزی اظهار داشت : بازرسان سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها حسب وظیفه ذاتی خود طی آذرماه امسال اقدام به برگزاری 17 هزار و 90 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح کشور کرده اند.

وی با اعلام اینکه طی همین مدت، 4هزار و 950 پرونده تخلف اعم از گران‌فروشی، کم فروشی و … تشکیل شده است، متذکر شد : در حال حاضر نیز گشت های مشترک بازرسی نظارتی با حضور بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و سازمان تعزیرات حکومتی و همکاری دیگر دستگاههای ذیصلاح از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها و… به طور جد در سطح استانها در حال انجام است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات همچنین ، میزان ارزش پرونده های متشکله را بالغ بر 2 میلیارد ریال عنوان و ادامه داد: کلیه این پرونده هاجهت رسیدگی و صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب افزود : با توجه به شرایط فعلی کشور و برای خدمت‌رسانی به مردم و تسریع در اقدامات لازم، گشت‌های مشترک بازرسی نظارتی فعال تر از گذشته در قالب اکیپ‌های سیار در ساعات اداری و غیر اداری به اتفاق نمایندگان دستگاه‌های نظارتی کار بازرسی را انجام می‌دهند.

به گفته وی ، هدف از برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی ، پیشگیری از وقوع تخلف و در راستای نظارت بر واحدهای صنفی اعم از تولیدی و توزیعی و خدماتی، قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه و برخورد با تخلفات در حوزه احتکار و گرانفروشی است.

سید مجتبی سجادی تاکید کرد : تلاش می‌شود تا با اعمال نظارت و برخورد با هرگونه اخلال در بازار، دست سوداگران کوتاه شده و میزان بروز تخلفات به حداقل برسد.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت از شهروندان تقاضا کرد چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف اعم از احتکار، گرانفروشی، تقلب و دیگر موارد دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴، اطلاع رسانی کنند تا پیگیری قانونی انجام شود.

لازم بذکر است ؛ برابر تجارب حاصل از کنترل و نظارت بر بازار ، اعمال نظارت بر بازار در قالب گشت مشترک بازرسی و با همکاری همه دستگاه های ذیربط، نهایتاً موجب تسریع بررسی، پیگیری و حسب مورد اقدام قانونی بازدارنده و مؤثر در خصوص تخلفات احرازی در محل با صرف کمترین زمان و حذف رویه های اداری و بعضاً اطاله رسیدگی می شود لذا این موضوع به لحاظ نقش تأثیرگذار آن درکنترل بازار، در همکاری با دستگاه های مرتبط همواره مدنظر این سازمان قرار داده شده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11715
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)