چهارشنبه 26 ژانویه 2022 - 16:43

روانکارسازان ملرم به درج «قیمت تولیدکننده» بر روی روغن‌موتور شدند

واحدهای تولیدکننده عمده روغن‌موتور (شرکت نفت بهران، سپاهان، پارس و شرکت نفت ایرانول) ملزم به درج قیمت تولیدکننده روی کالا شدند.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت، طی بخشنامه ای، تولیدکنندگان عمده روغن موتور را ملزم به درج قیمت تولیدکننده بر روی انواع محصولات خود اعم از دیزلی و بنزینی کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، براساس این بخشنامه؛ واحدهای تولیدکننده عمده روغن‌موتور (شرکت نفت بهران، سپاهان، پارس و شرکت نفت ایرانول) ملزم به درج قیمت تولیدکننده روی کالا شدند.

معاون وزیر صمت در این بخشنامه تاکید کرد: بر حسب ابلاغیه مدیریت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی از سوی وزیر محترم صمت و تصمیمات ستاد کارگروه مدیریت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی در آذر ماه به منظور ایجاد شفافیت در نظام توزیع ، ایجاد رقابت در بازار ، تعدیل و واقعی نمودن قیمتها و اصلاح نظام توزیع کالا و در راستای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی و اجحاف در حق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تمامی واحدهای تولیدکننده روغن موتور مکلفند قیمت تولید محصولات خود را منطبق با مجموع هزینه‌ها و سود قانونی واحدهای تولیدی/وارداتی (درب کارخانه،عمده فروشی و خرده فروشی) با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده بر روی بسته بندی ارائه کنند.

همچنین ؛ با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و به تبع آن افزایش سفرها و جابجاییی اقلام کالایی در سطح کشور انتظار می رود پالایشگاههای تولیدی ضمن اهتمام بر تولید و توزیع حداکثری محصولات خود ، نسبت به رعایت قیمتهای مصوب با هماهنگی عاملین توزیع و صنوف مربوطه اقدام لازم معمول نمایند.
یادآوری می گردد ؛ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در راستای نظارت بهینه و مطلوب بر بازار که در روزهای پایانی سال با افزایش عرضه و تقاضا روبرو شده به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان رعایت موارد فوق را از سوی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات روغن موتور لازم الاجرا می‌داند.

ضمناً نظارت بر بازار و روند فروش انواع روغن موتور در دستور کار بازرسان این سازمان و سازمان صمت استانها بوده ، لذا درخواست می شود در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت قیمت مصوب در هنگام فروش مراتب را در سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات (124) این سازمان و سازمان صمت استانها اعلام تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11724
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)