چهارشنبه 16 مارس 2022 - 0:13

الزام تمام زنجیره تامین و توزیع کالا به درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده از ابتدای اردیبهشت‌ماه

تابش گفت: اهتمام دولت برای ساماندهی تامین مواد اولیه و همچنین زنجیره و توزیع و تولید کالا جدی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه تمام زنجیره تامین و توزیع کالا ملزم به درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند.

به گزارش نگاه اقتصادی، عباس تابش در هشتمین همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان مازندران در ساری با اعلام این که تاکنون ۱۰ هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده شده اند، افزود: تمامی تولیدکنندگان داخلی از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ موظف به درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالای تولیدی هستند.

وی اعلام کرد: مسئولیت صحت و تطابق قیمت تولید کننده با واحد تولیدی است و درج قیمت حتما باید مطابق ظوابط تعیین شده توسط هیات تعیین و تثبیت قیمت انجام شود.

تابش تاکید کرد که تولیدکنندگان داخلی تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ فرصت دارند تا نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم برای درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالاها اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت با بیان این‌که صنعتگران برای درج قیمت مصرف کننده و تولید کننده بر روی کالای تولیدی زمان اندکی پیش رو دارند، خاطرنشان کرد: به طور حتم با اجرای این طرح در مسیر واقعی شدن و شفافیت قیمت کالاهای تولیدی گام برداشته خواهد شد. وی خاطر نشان کرد : که درج قیمت برای کالاهای که امکان بسته بندی ندارند با فهرست قیمتی انجام می شود و لذا هیچ یک از تولید کنندگان نباید کالای را بدون مشخص کردن قیمت تولید کننده و مصرف کننده برای مصرف کنندگان و خریداران عرضه نمایند .

وی افزود: همه ما واقف هستیم که امروزه وسعت واحد تولیدی تضمین کننده جذب بازار فروش نیست بلکه توجه به حقوق مصرف کننده می تواند سهم قابل توجه بازار را برای تولیدکننده به ارمغان آورد.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت : توجه به حقوق مصرف کننده بسته به زمان و مکان متفاوت است و تولیدکننده نمی تواند در تولید کالا یک نسخه واحد را برای تمامی بازارهای هدف خود بپیچد و توجه به این موضوع مستلزم آن است که صنعتگران باید همواره در حال به روزرسانی خود باشند.

تابش با بیان این که کاهش هزینه در تولید و توزیع کالا، نسخه شفا بخش برای توسعه صادرات در کشور است، اضافه کرد: برای تحقق این امر توجه فعالان اقتصادی و صنعتگران به فناوری های نوین و ماشین آلات به روز خط تولید بسیار مهم و حیاتی است.

وی با بیان این که، روند تامین مواد اولیه تولید کالا در کشور تسهیل می شود، تصریح کرد: اهتمام دولت برای ساماندهی تامین مواد اولیه و همچنین زنجیره و توزیع و تولید کالا جدی است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11750
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)