پنج‌شنبه 21 آوریل 2022 - 17:45

تشکیل 9هزار فقره پرونده قاچاق در سال گذشته

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: این تعداد پرونده در قالب 517هزار و 298 مورد بازرسی در کشور تشکیل شده است.

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل 8هزار و 528 فقره پرونده قاچاق کالا خبر داد و گفت: این تعداد پرونده در قالب 517 هزار و 298 مورد بازرسی در کشور تشکیل شده است.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، علیرضا رستمی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید اظهار داشت: طی سال گذشته (1400) 517 هزار و 298 مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سراسر کشور انجام شده شده است.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت در ادامه افزود : در نتیجه این بازرسی‌ها، 8هزار و 528 پرونده به ارزش بیش از 35،287،483 میلیون ریال تشکیل شده است.

وی با اشاره به این که همه پرونده‌های تخلف در این حوزه جهت تعیین تکلیف به مراجع قضائی ارسال شده است ، تصریح کرد: قاچاق یک پدیده چند وجهی و به شدت متاثر از وضعیت اقتصادی هر کشور است.

به گفته رستمی، بیشترین کالای قاچاق کشف‌شده، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع لاستیک خودرو بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: خوشبختانه سیر قاچاق ورودی و خروجی در سال گذشته نسبت به سال 1399 نزولی بوده است. اگرچه با وجود وضعیت کشور کشورو مشکلاتی که وجود داشت قاچاق کالا می توانست چند برابر میزان فعلی باشد.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت با اشاره به تعامل نزدیک متولیان مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عنوان کرد: طرحهای نظارتی بازرسی و کشف کالای قاچاق بطور مستمر و هفتگی به همراه دستگاههای نظارتی دیگر همانند تعزیرات حکومتی ، نیروی انتظامی ، وزارت بهداشت و … برگزار می گردد.
وی متذکر شد : اگر مردم از خرید کالاهای قاچاق پرهیز کرده و استفاده از کالاهای داخلی را در دستور کار قرار دهند نه تنها قاچاقی انجام نخواهد شد بلکه با حمایت از تولید داخلی، رونق و شکوفایی اقتصاد کشور نیز رقم می‌خورد.
رستمی ضمن تقدیر از مشارکت مطلوب دستگاههای اجرایی و انتظامی با سازمانهای صمت استانها تاکید کرد : برخورد با کالای قاچاق از اولویتهای حوزه بازرسی و نظارت در سال 1400 بوده و این روند در سال جاری نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد و در این خصوص ستادهای خبری سازمانهای صنعت معدن وتجارت سراسر کشور آماده دریافت گزارشهای مردمی به صورت حضوری ، مکاتبه و یا از طریق تلفن 124 هستند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11774
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)