سه‌شنبه 17 می 2022 - 10:39

مکث‌موتور پشت فرمان تیارا به نمایشگاه آمد

محصولات این شرکت شامل پیکاپ کلوت و یک کراس‌اوور جدید به نام مکث تیارا هستند.

شرکت نوپای مکث موتور حضور گسترده‌ای را در نمایشگاه خودرو تهران 1401 از خود به نمایش گذاشته است. محصولات این شرکت شامل پیکاپ کلوت و یک کراس‌اوور جدید به نام مکث تیارا هستند. مکث تیارا در حقیقت بایک X5 است که همانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی، با تغییر نام و نشان تجاری به بازار ایران عرضه خواهد شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، طراحی مکث تیارا در قسمت جلو شباهت فراوانی به کراس‌اوورهای بورگوارد دارد که مدتی پیش به بازار ایران عرضه شده‌اند. جلوپنجره بزرگ این کراس‌اوور به شکل V کشیده طراحی شده و خطوط عمودی کرومی در سرتاسر آن مشاهده می‌شوند.

نمای جانبی مکث تیارا نسبتا ساده است و تنها یک برآمدگی نرم در قسمت عقب آن مشاهده می‌شود. رینگ‌های در نظر گرفته شده برای مکث تیارا نیز شباهت قابل توجهی به رینگ‌های هایما S5 دارند. در نهایت نیز به نمای عقب بایک X5 یا همان مکث تیارا می‌رسیم که گویا یک بازسازی کامل از نسل ششم نیسان پاترول است. البته که مکث تیارا از نظر ابعاد و اندازه در رده‌های پایین‌تر از نیسان پاترول قرار دارد.

نمای داخلی مکث تیارا با الگوبرداری از سدان‌های نیمه لوکس آلمانی طراحی شده است و مشخصه بارز آن‌ها یعنی صفحه نمایش جدا شده از داشبورد را می‌توان در کابین این کراس‌اوور دید. خوشبختانه طراحان بایک هنگام خلق کابین X5 بیش از حد افراط نکرده‌اند و دکمه‌های کنترلی مختلفی در کابین مشاهده می‌شود که اکثر آن‌ها در کنار اهرم تغییر وضعیت دنده قرار گرفته‌اند. فرمان مکث تیارا نیز به انواع دکمه‌های کنترل مجهز شده و از نوع دی کات است که کنترل بهتری را برای راننده فراهم خواهد ساخت. صندلی‌های این خودرو نیز با دوخت قرمز خودنمایی می‌کنند.

مکث تیارا یکی دیگر از کراس‌اوورهای هفت نفره بازار ایران خواهد بود و رقیب مستقیم فیدلیتی پرایم هفت نفره به حساب خواهد آمد. از دیگر امکانات این خودرو نیز می‌توان به شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سانروف و سقف پانوراما، درب صندوق برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم چندرسانه‌ای به همراه صفحه نمایش 10.25 اینچی، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب و دوربین ثبت وقایع اشاره کرد.

معمولا انتظار نداریم که پیشرانه‌ای به جز موتور 1.5 لیتری توربوشارژر را در کراس‌اوورهای چینی ببینیم و مکث تیارا یا بایک X5 نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. موتور 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر با 155 اسب‌بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور بخش اصلی قوای فنی تیارا را تشکیل می‌دهد و گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور بر عهده دارد. همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، مکث تیارا تک دیفرانسیل است. انتظار می‌رود مکث تیارا در محدوده قیمتی یک میلیارد تومان به بازار عرضه شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11798
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)