سه‌شنبه 14 ژوئن 2022 - 13:55

برگزاری اولین دوره آزمون گواهینامه مدیریت ریسک مؤسسات اعتباری

در این آزمون قریب به ۱۰۰ نفر از دواطلبان نظام بانکی و آزاد برای اخذ گواهینامه مدیریت ریسک مؤسسات اعتباری شرکت کردند.

اولین دوره آزمون گواهینامه مدیریت ریسک مؤسسات اعتباری در راستای بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت‌های مدیریتی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ۲۳ خردادماه در مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، در این آزمون قریب به ۱۰۰ نفر از دواطلبان نظام بانکی و آزاد برای اخذ گواهینامه مدیریت ریسک مؤسسات اعتباری شرکت کردند.

پس از آزمون فوق، آزمون مربوط به سایر گواهینامه‌های حرفه‌ای بانکداری به طور ماهانه از تیرماه سال جاری و هر ماه یک آزمون با ترتیب «گواهینامه حرفه‌ای بانکداری اسلامی»، «گواهینامه اصول بانکداری ۱»، «گواهینامه اصول بانکداری ۲»، «گواهینامه حسابرسی داخلی مؤسسات اعتباری» و «گواهینامه مدیریت فن‌آوری اطلاعات مؤسسات اعتباری» برگزار می‌شود.

گفتنی است، بانک مرکزی در اواخر فروردین ماه سالجاری در بخشنامه‌ای بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت‌های مدیریتی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را موکول به شرکت در آزمون‌های مربوط و اخذ گواهینامه‌های حرفه‌ای اعلام و آن را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در همین راستا از این پس، بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت‌های مدیریتی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موکول به شرکت در آزمون‌های مربوط با کسب حد نصاب امتیاز و اخذ گواهینامه‌های حرفه‌ای مرتبط خواهد بود؛ لذا انجام مصاحبه تخصصی به ویژه برای داوطلبان تصدی سمت عضو هیأت مدیره، مدیرعامل و قائم‌مقام مدیرعامل مؤسسات اعتباری، منوط به ارایه گواهینامه‌های حرفه‌ای مربوط است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11867
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)