دوشنبه 27 ژوئن 2022 - 15:33
با حضور نمایندگان مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

مرکز نوآوری نوین آمپر افتتاح شد

پمپ‌بنزین پژو۲۰۶ و کنترل پیوسته دور فن خودرو ازجمله طرح‌های انجام‌شده از این مرکز است.

مجموعه نوآوری و صنایع خلاق نوین آمپر، طی مراسمی با امضاي تفاهم‌نامه‌ با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و الحاق رسمی به شبكه ملي خلاق كشور، افتتاح شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، در این مراسم که با حضور برخی نمایندگان مجلس، علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، کرمی، دبیر مرکز و رئیس ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و اساتيد دانشگاه و مديران ارشد برخی قطعه سازان کشور برگزار شد، مرکز نوآوری و صنایع خلاق نوین آمپر به بهره‌برداری رسید.

* ایجاد بستری مناسب در راستای حمایت از نخبگان

علی آقا محمدی با تاکید بر وجود بستر مناسب این نوع مراکز برای حمایت از نخبگان کشور گفت: طبیعتاً نسل جدید که با تحصیلات عالیه مواجه است، توانایی‌های خود را تشخیص می‌دهد و به دنبال آن است که این توانایی‌های را به منصه ظهور برساند؛ بنابراین ما باید صحنه‌هایی را درست کنیم که بتوانند این قابلیت‌ها را عملیاتی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه طبیعتاً کشورهای غربی مدت‌ها قبل اقدام کرده‌اند و حال در موقعیتی قرار دارند که توانسته‌اند بسترهای لازم برای فعالیت‌های استارت آپی و دانش‌بنیان را فراهم کنند گفت: درواقع انتخاب اول برای فعالان این زمینه جایی است که شرایط مهیا باشد و اگر فضایی به وجود بیاوریم که در آن نه‌تنها فضا برای فعالیت فراهم باشد بلکه بسترهای لازم هم فراهم شود، طبیعی است که انتخاب جوانان و نخبگان ما خواهد بود.

به گفته وی، درواقع این شرکت‌ها با فضایی که به وجود می‌آورند حس استقلال را به نخبگان و فعالان این عرصه منتقل می‌کند. به بیان ساده به‌جای اینکه سر سفره دیگران بنشینند، دست روی زانوان خود خواهند گذاشت. درواقع به حرکت در این مسیر کمک می‌کنند؛ بنابراین حضور و تحرک آن‌ها در عرصه پیشرفت کشور بسیار مهم است. باید در نظر داشت که این شرکت‌ها نمی‌توانند پراکنده باشند بلکه باید پیوسته بوده، با دید نسل جوان پیش رفته و در رشته‌های مختلف فعالیت کنند، ضمن اینکه لازم است برای کم شدن فاصله با الگوهای جهانی، بی اندیشیم و حرکت کرد.

* باید نسبت به تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار اقدام جدی شود

در ادامه این مراسم مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون، دخالت دولت در نهادهای حاکمیتی را کمتر کنیم و درعین‌حال نسبت به تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار اقدام شود.

وی افزود: واقعیت این است که مجلس در بستر قانون ریل‌گذاری لازم را انجام داده و اکنون دولت باید قطار را روی ریل قرار دهد تا به سهولت پیش رود

* از ایده تا اجرا در نوین آمپر

مدیرعامل آمپر نیز در آیین گشایش مرکز نوآوری نوین آمپر تصریح کرد: با ایجاد مجموعه نوآوری و صنایع خلاق آمپر و نوین ارزش، ایده‌های خلاقانه با حضور پژوهشگران و دانشجویان پرورش پیدا می‌کنند و امکان اجرایی شدن این ایده‌ها فراهم می‌شود.

اکبرشاهی ادامه داد: در این راستا همکاری با دانشگاه‌های معتبر کشور ازجمله صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر و خواجه نصیر شکل‌گرفته و با اعلام فراخوان خودمان را به صاحبان ایده معرفی خواهیم کرد.

او دو پروژه درزمینه‌ پمپ‌بنزین پژو۲۰۶ و کنترل پیوسته دور فن خودرو را ازجمله طرح‌های انجام‌شده عنوان کرد و افزود: در صنعت حمل‌ونقل به‌صورت جدی از سیستم‌هایی که دارای ایده باشند حمایت می‌کنیم و در این زمینه مهرماه امسال انتخاب استارت آپ های برتر را خواهیم داشت.

وی در مورد امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی ریاست‌جمهوری نیز گفت: با حمایت این معاونت، از حمایت درزمینهٔ آموزش و سایر نیازمندی استارت آپ ها برخوردار خواهیم شد.

* حوزه لجستیک، کیف پول الکترونیکی مزیت ما است

رحیم نژاد مدیرعامل شرکت نوین ارزش نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه علاوه بر صنعت خودرو، در حوزه سلامت دیجیتال نیز فعالیت کرده‌ایم، گفت: درزمینهٔ ارتباط صنعت پزشکی با اپلیکیشن ها و توسعه نرم‌افزارها نیز کار خواهیم کرد.
او همچنین تصریح کرد: در حوزه لجستیک، کیف پول الکترونیکی مزیت ما به حساب می‌آید.

گفتنی است مرکز نوآوری نوین‌آمپر درصدد است تا نخستین فراخوان و انتخاب پروژه‌های برتر برای ورود به چرخه‌ی سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی نوین آمپر را ابتدای مهرماه سال جاری به انجام رساند.

فرایند شتابدهی در نوین آمپر به این شکل خواهد بود که پس از شناسایی و تحلیل ایده‌های دریافتی، پروژه‌های برتر انتخاب‌شده و پس از بررسی طرح و کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری، تجاری‌سازی، استقلال کسب‌وکار نوپا و توسعه در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بدین ترتیب وعده‌ی مدیران نوین آمپر از تبدیل ایده به یک کسب‌وکار تحقق یابد.

مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر با حمایت از ایده‌های خلاق و ایجاد هم‌افزایی بین صنعت و دانشگاه فضایی مناسب برای پژوهش، تحقیق و نوآوری به صاحبان ایده در کنار زدن موانع و نیل به اهدافشان کمک می‌کند.

ایجاد هم‌افزایی بین صنعت و دانشگاه و تبدیل ایده به فرصت از طریق ارائه حمایت مالی، منتورینگ، فضای کار اشتراکی و … به تیم‌های نوپا و ایجاد امکان همکاری مؤثر بین سازمان‌ها و استارتاپ ها از اهداف اصلی مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر است.

ازجمله خدمات این مرکز می‌توان به حمایت مالی، خدمات آزمایشگاهی، فضای کار اشتراکی، راهبری، پژوهش و شتابدهی اشاره کرد. حوزه‌های فعالیت آمپر شامل خودرو و حمل‌ونقل است که مشتمل بر هوشمند سازی، برقی سازی، ذخیره انرژی‌های نوین انرژی، خودروهای متصل، خودروهای خودران، خودروهای اشتراکی و آینده‌پژوهی در صنعت خودرو است.

یکی دیگر از حوزه‌های کاری این مرکز در بخش تجهیزات پزشکی و شامل حوزه طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی فناورانه موردنیاز کشور و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه حوزه تجهیزات پیشرفته پزشکی است.

اینترنت اشیا، نیز آخرین حوزه کاری مرکز نوآوری آمپر است که به فعالیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی، تحلیل داده‌ها، هوشمند سازی صنایع و شهر هوشمند و … در این بخش پرداخته خواهد شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11881
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)