چهارشنبه 3 آگوست 2022 - 15:36

تعیین تکلیف جدید برای چک‌های ثبت‌‌نشده در سامانه صیاد

ذینفعان چک می‌توانند از این پس «اعلامیه عدم ثبت برگه چک در سامانه صیاد» را در قبال چک‌های ثبت ‌نشده در این سامانه از شعب بانک‌ها درخواست کنند.

ذینفعان چک می‌توانند از این پس «اعلامیه عدم ثبت برگه چک در سامانه صیاد» را در قبال چک‌های ثبت ‌نشده در این سامانه از شعب بانک‌ها درخواست کنند.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک با صدور بخشنامه ای شعب شبکه بانکی را مکلف به صدور «اعلامیه عدم ثبت برگه چک در سامانه صیاد» کرد.

در بخشنامه شماره 117533 مورخ 1401.5.11 بانک مرکزی امده است؛ این اعلامیه بدون درج «کد رهگیری» و در قالب و شکلی متمایز از گواهی‌نامه‌های مرسوم عدم پرداخت چک است و صرفاً مؤید و متضمن عدم امکان اقدام بر روی چک به دلیل ثبت نشدن چک در سامانه صیاد است.

گفتنی است تسویه چک‌های جدید که از ابتدای سال ۱۴۰۰ در اختیار مشتریان بانکی قرار می‌گیرد براساس استعلام از سامانه صیاد و در صورت ثبت اطلاعات مبلغ، تاریخ و ذینفع چک و تطابق آن با برگ چک امکان‌پذیر است و در صورت عدم ثبت مالکیت چک در سامانه صیاد، این چک شامل احکام قانون صدور چک نبوده و بانک‌ها مکلفند از پرداخت وجه آنها خودداری کنند.

در این زمینه و با هدف جلوگیری از بروز مشکلات آتی، هموطنان گرامی باید توجه داشته باشند از تحویل برگ چک ثبت ‌نشده در سامانه صیاد اجتناب کنند و حتما همزمان با انجام معامله و تحویل برگ چک، از ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد با استفاده از شیوه‌های مختلف استعلام اطمینان حاصل کرده و تایید دریافت چک را در این سامانه انجام دهند.

مشتریان بانکی برای انجام استعلام و تایید دریافت چک می‌توانند از طریق اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک بانک‌ها، برنامک‌های موبایلی حوزه پرداخت، سامانه پیامکی 4040701701، خودپردازها و کیوسک‌های بانکی و شعب بانک‌های عامل اقدام کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=12028
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)