جمعه 12 آگوست 2022 - 23:55

آینده پایدارتر با گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ

استفاده مجدد از تورهای ماهیگیری دور ریخته‌شده تنها یک نمونه از پیشرفت‌های سامسونگ در افزایش استفاده از مواد بازیافتی در محصولاتش است.

شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی اعلام کرد که در دستیابی به اهداف پایداری 2025 خود در بخش تجربه موبایل (MX) پیشرفت‌های بسیاری داشته و توانسته گام‌های رو به جلوی زیادی بردارد.

اقدامات کلیدی این شرکت در راستای دسترسی به اهداف مذکور شامل توسعه و استفاده از مواد بازیافتی در محصولات، طراحی بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌زیست و احیا دستگاه‌های قدیمی گلکسی برای کاربردی جدید و کاهش زباله‌های الکترونیکی، بوده است.

از زمان معرفی چشم‌انداز گلکسی برای سیاره (Galaxy for the Planet) در رویداد رونمایی ماه اوت 2021، سامسونگ با جدیت تلاش کرده است تا راه‌های جدیدی برای بازیافت و استفاده مجدد از منابعی که در غیر این صورت تبدیل به پسماندهای مضر می‌شدند، خلق کند و با به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی خود، الهام‌بخش نوآوری‌هایی باشد که به حفظ سیاره کمک می‌کند. امروز، سامسونگ پیشرفت خود در سفر پایداری را به اشتراک می‌گذارد.

دکتر تی‌ام رو، مدیر بخش تجربه موبایل سامسونگ می‌گوید: «سامسونگ در حال انجام اقدامات مداوم و تاثیرگذاری است که به محافظت از مردم و کره زمین کمک می‌کند. ما در هر فعالیتی که انجام می‌دهیم پایداری و نوآوری را در نظر می‌گیریم. من به پیشرفت‌مان تا به امروز افتخار می‌کنم. در عین حال، این تجربه متواضعانه‌ای است که به ما امکان می‌دهد سفر خود به سمت چشم‌انداز پایداری را با اعتقاد و دقت بیشتری نسبت به قبل ادامه دهیم».

گسترش استفاده از مواد بازیافتی در گلکسی Z Fold4 و گلکسی Z Flip4
توسعه مواد بازیافتی جدید یکی از نقاط اصلی تمرکز در چشم‌انداز گلکسی برای سیاره است. هر چه سامسونگ بیشتر بازیافت کند، منابع بیشتری را حفظ می‌کند. در حالی که استفاده مجدد از مواد در دستگاه‌های گلکسی چالش‌های زیادی را به همراه دارد، اما این موضوع مزایایی برای سیاره دارد که ارزش تلاش را دارد.

سامسونگ در ساخت بخش عمده‌ای از سری جدید گلکسی Z و گلکسی Buds2 Pro از تورهای ماهیگیری جمع‌آوری شده از اقیانوس‌ها و بازیافت آنها استفاده کرده است.

تورهای ماهیگیری بازیافت شده اولین بار در فوریه 2022 در سری گلکسی S22 ادغام شدند و امروز 11 دستگاه گلکسی از جمله سری گلکسی Book2 Pro و سری گلکسی Tab S8 از این تورها استفاده می‌کنند. سالانه 64 هزار تن تور ماهیگیری رها شده و اقیانوس‌های جهان را آلوده می‌کند. سامسونگ با تغییر کاربری تورهای ماهیگیری رها شده به موادی با کارایی بالا برای فناوری گلکسی، به کاهش اثرات آلودگی پلاستیکی کمک می‌کند.

استفاده مجدد از تورهای ماهیگیری دور ریخته‌شده تنها یک نمونه از پیشرفت‌های سامسونگ در افزایش استفاده از مواد بازیافتی در محصولاتش است.

سامسونگ در 90 درصد از دستگاه‌های گلکسی که در سال گذشته عرضه شده‌اند، از مواد سازگار با محیط‌زیست از جمله تورهای ماهیگیری بازیافت شده، مواد بازمانده از مصرف (PCM) یا رزین‌های زیستی استفاده کرده است. بیش از 90 درصد گلکسی Buds2 Pro، با مواد بازیافتی ساخته شده است.

این فرآیند به مهارت‌های فنی و مهندسی پیچیده‌ای نیاز دارد تا از کیفیت کلی، ایمنی و استحکام همه مواد جدیدی که در فناوری‌های نوآورانه سامسونگ استفاده می‌شود، اطمینان حاصل شود. سامسونگ قصد دارد سرمایه‌گذاری بیشتری در تحقیق و توسعه انجام دهد تا مواد جدید دیگری را برای استفاده در محصولات گلکسی تهیه و تبدیل کند و حضور مواد بازیافتی را در هر دستگاه افزایش دهد.

*تغییر نحوه بسته‌بندی محصولات گلکسی

سامسونگ هدف‌گذاری کرده که تا سال ۲۰۲۵ تمام پلاستیک‌های یکبار مصرف در بسته‌بندی محصولات موبایل را حذف کند و در حال حاضر هم مقدار قابل توجهی از پلاستیک‌های یکبار مصرف را در بسته‌بندی فعلی گوشی‌های هوشمند گلکسی از جمله گوشی‌های تاشو جدید کاهش داده است. سامسونگ راه‌های بیشتری را برای حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف در بسته‌بندی محصولات خود بررسی خواهد کرد و تمام جنبه‌ها از طراحی بسته‌بندی تا کوچک‌ترین جزئیات را ارزیابی می‌کند.

با شروع عرضه سری گلکسی S22، سامسونگ در حال حاضر به طور ۱۰۰ درصدی از کاغذ بازیافتی برای بسته‌بندی محصولات پرچمدار استفاده می‌کند. با انجام این کار، سامسونگ می‌تواند امسال با سری گلکسی S22 و سری جدید گلکسی Z، معادل نزدیک به 51 هزار درخت را نجات دهد.

سامسونگ همچنین حجم بسته‌بندی گلکسی زد فلیپ 4 را 52.8 درصد و گلکسی زد فولد 4 را 58.2 درصد نسبت به نسل اول گلکسی‌های تاشو کاهش داده است. با کاهش حجم بسته‌بندی هر دستگاه، سامسونگ در نهایت ردپای محیطی خود را در حمل و نقل این جعبه‌ها با استفاده از کامیون، هواپیما و کشتی کاهش می‌دهد. این شرکت تخمین می‌زند که کاهش حجم بسته‌بندی برابر است با کاهش تقریبا 10 هزار تنی انتشار کربن ناشی از حمل و نقل تا پایان سال 2022. علاوه بر تکامل مداوم بسته‌بندی گوشی‌های هوشمند پرچمدار، سامسونگ بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست را به سایر دسته‌های محصولات نیز گسترش خواهد داد.

* راه‌حل‌هایی برای کاهش زباله‌های الکترونیکی

کاهش زباله‌های الکترونیکی برای پیشبرد اقتصاد چرخشی و حفظ و تغییر کاربری منابع محدود سیاره، بیش از هر زمان دیگری، حیاتی است. براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، در سال 2021، 57 میلیون تن زباله الکترونیکی تولید شد و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار سالانه 2 میلیون تن افزایش یابد.

برای رفع این مشکل، سامسونگ در حال گسترش برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه (Galaxy Upcycling) بوده که به تلفن‌های هوشمند قدیمی گلکسی جان تازه‌ای می‌بخشد. از طریق برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه، سامسونگ گوشی‌های هوشمند را با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ساده تغییر کاربری می‌دهد و آن‌ها را به دستگاه‌های خانگی هوشمند تبدیل می‌کند که نیازهای روزمره‌ای مانند مراقبت از کودک و حیوانات خانگی را برطرف می‌کند.

بخش مهمی از برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه با این انگیزه طراحی شده که اطمینان حاصل شود این شیوه‌های پایدار نه تنها از محیط زیست حمایت می‌کند، بلکه زندگی مردم را نیز بهبود می‌بخشد. این شرکت همچنین دستگاه‌های گلکسی استفاده شده را به دوربین‌های تشخیصی پزشکی EYELIKE Fundus ارتقا می‌دهد که خدمات ضروری مراقبت از چشم را در جوامع محروم ارائه می‌کند. این برنامه تا به‌ حال صدها دستگاه گلکسی را ارتقا داده و مراقبت‌های اساسی چشم را برای بیش از 13 هزار بیمار در ویتنام، مراکش، هند و پاپوآ گینه نو ارائه کرده است.

* مسیر رو به جلو

سامسونگ اهداف پایداری روشنی را با ارتقا راه‌حل‌ها در سراسر تجارت خود تعیین کرده است. این شرکت در حال تحقق گام‌به‌گام چشم‌انداز گلکسی برای سیاره است. اقداماتی که شامل تغییر کاربری تورهای ماهیگیری دور ریخته شده برای استفاده در دستگاه‌های گلکسی، تلاش برای دستیابی به بسته‌بندی‌های بدون پلاستیک یا حرکت به سمت صفر شدن دور ریز زباله و صفر شدن مصرف برق در زمان استند‌بای بودن گوشی، می‌شود.

چالش‌های بیشتری در این راه وجود خواهد داشت، اما سامسونگ خود را مسئول می‌داند و به گزارش پیشرفت ماموریت خود در ایجاد تغییرات مثبت ادامه خواهد داد و الهام بخش دیگران برای محافظت از سیاره برای نسل‌های آینده خواهد بود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=12050
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)