دوشنبه 15 آگوست 2022 - 23:15

عرضه اولین مانیتور 55 اینچی گیمینگ جهان با انحنای 1000R

مانیتور Odyssey Ark سامسونگ تجربه‌ای جدید از گیمینگ را در اختیار علاقه‌مندان بازی‌های رایانه‌ای قرار می‌دهد.

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از عرضه جهانی مانیتور Odyssey Ark خبر داد. Odyssey Ark اولین مانیتور گیمینگ 55 اینچی خمیده به انحنای 1000R در جهان است که شکل کاملا جدیدی را به سری پیشرو اودیسه سامسونگ اضافه می‌کند.

صفحه نمایش بزرگ، نرخ تازه سازی 165 هرتزی، زمان واکنش 1 میلی‌ثانیه (GtG)، به علاوه حالت کابین خلبان (Cockpit Mode) تجربه‌ای تازه از کار با کنترل انحصاری Ark Dial ارائه می‌دهد که شما را در دنیای بازی غرق می‌کند.

هیسونگ ها، معاون ارشد بخش نمایشگرهای سامسونگ گفت: «همه ما در سامسونگ شور و هیجان زیادی برای رونمایی از مانیتور گیمینگ منحصربه‌فرد Odyssey Ark داریم. این مانیتور 55 اینچی گیمینگ قابلیت‌هایی مثل کیفیت تصویر سینمایی، صدای فراگیر گسترده و رابط کاربری فوق‌العاده انعطاف‌پذیری که گیمرها همواره می‌خواهند را گرد هم می‌آورد. جامعه گیمر‌ها میل به تجربه‌های جدید دارند و Odyssey Ark دسترسی به دنیای جدیدی از گیمینگ را فراهم می‌کند که استانداردها را در سراسر صنعت مانیتور افزایش می‌دهد.»

Odyssey Ark با تکنولوژی پیشگامانه‌ خود برای ارائه تجربیات سینمایی باورنکردنی، عملکرد عالی در بازی و رابط کابری با انعطاف‌پذیری بهینه، ساخته شده است. Odyssey Ark ابتدا در نمایشگاه CES امسال رونمایی شد و توانست جایزه نوآوری CES 2022 را دریافت کند.

* تجربه سینمایی جدید

صفحه نمایش بزرگ 55 اینچی به لطف انحنای 1000R تجربه‌ای متمرکز و بدون حاشیه را پیش‌روی چشم کاربر می‌گذارد و میدان دید وسیعی را پوشش می‌دهد. حالت کابین خلبان این موضوع را تقویت کرده و صفحه نمایش را قادر می‌سازد با پایه قابل تنظیم ارتفاع (HAS) امکان چرخش و عمودی شدن داشته باشد تا حس جدیدی از غوطه‌ور شدن در جهان بازی خلق شود.

Odyssey Ark فناوری ماتریس کوانتوم سامسونگ را با استفاده از Quantum Mini LED به کار گرفته که کنترل فوق‌العاده ظریف و دقیق LEDهای متراکم را امکان‌پذیر کرده است. پردازش 14 بیتی جدید و کنترل روشنایی در 16384 سطح باعث شده تا گیمرها صحنه‌های روشن و تاریک بازی را در واقعی‌ترین حالت تماشا کنند.

به لطف نسبت کنتراست استاتیک (نسبت تاریک‌ترین نقطه تصویر به روشن‌ترین آن) یک میلیون به یک این مانیتور، حتی ظریف‌ترین جزئیات با وضوح کامل به نمایش در می‌آید. به علاوه، پردازنده‌ Neural Quantum Processor Ultra با استفاده از داده‌های تولید شده از 20 شبکه عصبی، کیفیت محتوا را به اوج می‌رساند، جزئیات بصری را بهبود می‌بخشد و محتوا را تا وضوح 4K ارتقاء می‌دهد.
برای ارائه تجربه عالی سینمایی، Odyssey Ark از صفحه نمایش مات و فناوری Sound Dome سامسونگ بهره می‌برد. صفحه نمایش مات این مانیتور هم محافظ ضد تابش و هم ضد انعکاس دارد، حواس‌پرتی‌ها را به حداقل می‌رساند و کاربران را روی محتوای پیش روی‌ خود متمرکز می‌کند. Odyssey Ark صدای فوق‌العاده‌ای را با استفاده از تکنولوژی Sound Dome و تقویت‌کننده صدای هوش مصنوعی و Dolby Atmos برای بهبود تجربه صدای فراگیر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چهار بلندگو در کناره‌ها، به همراه دو وووفر مرکزی، سیستم صوتی 2.2.2 کاناله ۶۰ واتی با حداقل فرکانس ۴۵ هرتز (کمترین میزان بین تمام مانیتورها یا ساندبارهای گیمینگ) را ساخته که صدایی واقعی و غنی را به ارمغان می‌آورد.

* عملکرد بهینه شده برای گیمرها

مانیتور Odyssey Ark در کنار نرخ تازه‌سازی 165 هرتزی، رزولوشن 4K (3840 x 2160)، زمان واکنش 1 میلی‌ثانیه (GtG) و AMD FreeSync Premium Pro را به دوستداران بازی‌های ویدئویی ارائه می‌دهد. قابلیت‌های هوشمند این مانیتور دقت صفحه را به حداکثر می‌رساند و در محیط‌هایی با تحرک سریع به گیمرها مزیت رقابتی می‌دهد. Odyssey Ark همچنین و به گیمرها امکان می‌دهد تا بهترین تجربه‌های گیمینگ را با Samsung Gaming Hub در یک مکان تجربه کنند. Samsung Gaming Hub یک پلتفرم استریم بازی همه‌کاره است که در آن بازیکنان می‌توانند بازی‌هایی را که دوست دارند از شرکای سامسونگ مانند Xbox، NVIDIA GeForce NOW، Google Stadia، Utomik و Amazon Luna کشف کرده و از آن‌ها لذت ببرند.

Samsung Gaming Hub امکان دسترسی فوری به سرویس‌های پخش برتر و همچنین بازی‌های محبوب کنسولی و رایانه‌ای را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند، بدون نیاز به دانلود یا فضای ذخیره‌سازی، هر گوشه‌ای از دنیای گیمینگ را بدون محدودیت کاوش کنند.

* پیروزی با رابط کاربری انعطاف‌پذیر

گیمرها هر روز بیشتر از قبل انتظار تجربه‌های گیمینگ شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی شده دارند. Odyssey Ark طیف وسیعی از ویژگی‌های نوآورانه را ارائه می‌کند که به گیمرها امکان می‌دهد اندازه، موقعیت و حتی نسبت صفحه نمایش را برای یک بازی بهینه تنظیم کنند. Ark Dial، کنترل‌کننده انحصاری Odyssey Ark است که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و این امکان را در اختیار گیمرها می‌گذارد تا در سریع‌ترین زمان و به راحتی تنظیمات و تغییرات مورد نظر خود را در منوهای مختلف Flex Move Screen، Multi View، Quick Settings و Game Bar اعمال کنند.

Flex Move Screen به کاربران امکان می‌دهد که اندازه صفحه نمایش را بین 55 تا 27 اینچ تنظیم کنند، موقعیت صفحه را تغییر دهند و حتی نسبت صفحه نمایش را بین 16:9، 21:9 و 32:9 تغییر دهند و همه این‌ها فقط با لمس Ark Dial اتفاق می‌افتد. این آزادی نه تنها در موقعیت افقی، بلکه در حالت عمودی نیز به کاربران کنترل بیشتری بر تجربه تماشای خود می‌دهد. Multi View به کاربران اجازه می‌دهد تا با نمایش همزمان چند صفحه در کنار هم (حداکثر چهار صفحه در حالت افقی و سه صفحه در حالت Cockpit) از تمام پتانسیل صفحه نمایش بزرگ خود استفاده کنند. این کار نیاز به استفاده از چند مانیتور را از بین می‌برد، بنابراین گیمرها می‌توانند از محیطی بدون هرج و مرج و شلوغی لذت ببرند.Game Bar ابزاری قدرتمند است که گیمرها را قادر می سازد تا به سرعت و خیلی راحت وضعیت بازی خود را مشاهده و تنظیمات مهم را بدون نیاز به ترک صفحه بازی کنترل کنند. از بررسی FPS (فریم در ثانیه)، HDR (محدوده دینامیکی بالا) و VRR (نرخ تازه‌سازی متغیر) گرفته تا تنظیم مواردی مانند نسبت صفحه نمایش، زمان واکنش و حالت تصویر بازی، قابلیت Game Bar امکان کنترل و بهینه‌سازی همه‌جانبه‌ای را به بازیکن داده و او را در مسیر پیروزی قرار می‌دهد.

کنترل Ark Dial علاوه بر مجهز بودن به پنل خورشیدی، می تواند با اتصال USB Type-C نیز شارژ شود و نیازی به باتری‌های یکبار مصرف نخواهد داشت.

جدول مشخصات مانیتور Odyssey Ark :

 

مدل G97NB
 

 

 

 

صفحه نمایش

ابعاد نمایشگر 55 اینچ
تخت یا خمیده 1000R Curved
نسبت تصویر 16:9
پردازنده Neural Quantum Processor Ultra
صفحه نمایش مات بله
Back Light Unit Quantum Mini LED(Local Dimming)
نسبت کنتراست پویا 1,000,000 : 1
وضوح تصویر 3840 x 2160
زمان واکنش 1ms (GTG)
نرخ تازه‌سازی تصویر حداکثر 165 هرتز
 

قابلیت‌های گیمینگ

VRR FreeSync Premium Pro
Samsung Gaming Hub بله
سایر ویژگی‌ها Ark Dial, Flex Move Screen, Multi View, Game Bar, Game Mode
 

 

قابلیت‌های عمومی

 

تغییر منبع خودکار (Auto Source Switch +) بله
حالت محافظ چشم  (Eye Saver Mode) بله
Flicker Free بله
تطابق تصویر (Adaptive Picture) بله
Off Timer Plus بله
 

صدا

خروجی صدا 60 وات
کانال 2.2.2ch (4 speakers and 2 woofers)
پاسخ فرکانسی (Frequency Response) 45Hz ~ 20KHz
Dolby Atmos بله
Interface HDMI HDMI 2.1 (4EA), HDMI-CEC
Lan Port RJ45 (1EA)
 

 

 

طراحی

رنگ مشکی
مدل پایه پایه قابل تنظیم ارتفاع (HAS)
Tilt بله
Pivot بله (حالت کابین خلبان)
نصب دیواری بله (200×200, 300×300, 400×400)

 

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=12091
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)