سه‌شنبه 13 سپتامبر 2022 - 7:51

شتاب‌گیری توسعه زیرساخت‌های شهری و هوشمندسازی شیراز با همکاری بانک شهر

بانک شهر در تعامل سازنده با شهرداری های کلانشهرها زیرساخت های ضروری برای توسعه هوشمندسازی شهری را در دستور کار دارد.

معاون فناوری اطلاعات بانک شهر با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری های روز برای روان‌سازی امور شهری و رفع مشکلات شهرنشینی، گفت: درهمین راستا بانک شهر در تعامل سازنده با شهرداری های کلانشهرها زیرساخت های ضروری برای توسعه هوشمندسازی شهری را در دستور کار دارد.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی بانک شهر، حسام حبیب اله با اشاره به امضای تفاهمنامه میان بانک شهر و شهرداری کلانشهر شیراز که با هدف مشارکت در هوشمند سازی این کلانشهر منعقد شده است، افزود: به موجب این تفاهمنامه، زمینه هم افزایی بانک برای اجرای توسعه زیرساخت های فناورانه شهری و هوشمند سازی شهر شیراز با همکاری بانک شهر شتاب می گیرد.

حبیب اله عنوان کرد: در چارچوب این تفاهم نامه، توسعه زیرساخت دیتاسنتر شهر و همچنین شبکه فیبر شهری در این کلانشهر با مشارکت بانک شهر کلید خواهد خورد.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین زیرساخت ها، مهمترین مسئله برای تحقق شهر هوشمند است، تصریح کرد: درهمین راستا بانک شهر با ایجاد و توسعه زیرساخت ها؛ به زودی گام هایی بلند برای مشارکت در هوشمند سازی شهر شیراز بر خواهد داشت.

حبیب اله گفت: معتقدیم هوشمندسازی شهرها زمانی محقق می شود که ارتقای زیرساخت های شهری و الکترونیکی کردن خدمات موجب ارتقای کیفی سطح خدمات و بهبود زندگی شهروندان شود.

معاون فناوری اطلاعات بانک شهر با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف شهر هوشمند، افزایش کیفیت زندگی شهری است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، درآینده نزدیک کیف پول شهروندی نیز در شهر شیراز اجرایی خواهد شد تا پرداخت های خرد شهری از قالب شارژ کارت خارج و توسط کیف پول الکترونیک صورت گیرد.

حبیب اله در پایان عنوان کرد: همچنین به منظور ایجاد، گسترش، همفکری و همکاری و توسعه فضای کسب و کار، ارائه خدمات هوشمند سازی با تشکیل گروه اقتصادی، فنی و حقوقی با منافع مشترک به منظور راه اندازی دیتا سنتر شهر شیراز در دستور کار بانک شهر و مدیریت شهری این کلانشهر قرار دارد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=12378
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)