شنبه 19 نوامبر 2022 - 17:07

افزایش روند تفویض اختیار به شركت‌های بیمه‌ای از طرف بیمه مركزی

آیین‌نامه شماره ۹۰ شورای عالی بیمه با هدف کاهش تصدی‌گری و چابک‌سازی نهاد ناظر در چارچوب قوانین بالادستی مورد بازنگری قرار گرفته است.

آیین‌نامه شماره ۹۰ شورای عالی بیمه با هدف کاهش تصدی‌گری و چابک‌سازی نهاد ناظر همچنین تسهیل تدریجی روند جوان‌گرایی در صنعت بیمه و در چارچوب قوانین بالادستی مورد بازنگری قرار گرفته است.

به گزارش نگاه اقتصادی از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی قائم مقام و عضو هیات عامل بیمه مرکزی با اعلام این مطلب و تاکید بر این نکته که اصلاح آیین نامه ۹۰ موجب توسعه صنعت بیمه و تقویت کمی و کیفی منابع انسانی می شود ، خاطرنشان کرد: نهاد ناظر صنعت بیمه در راستای کاهش اختیارات اجرایی خود و تمرکز بیشتر بر تقویت ابعاد نظارتی و ماموریتهای اصلی، مسئولیت احراز صلاحیت مسئولان کلیدی و عملیاتی غیر از مدیران ارشد را به موسسات بیمه ای واگذار کرده است.

مجید مشعلچی با تشریح اهمیت ایجاد تحول در این صنعت گفت: با اجرای این آیین نامه ورعایت موارد آن در انتصاب مسئولان کلیدیِ موسسات صنعت، یک گام بلند به سمت چابک سازی در اداره صنعت بیمه برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: این آیین نامه از تاریخ تصویب و ابلاغ شورای عالی بیمه اجرایی و عطف به ماسبق نخواهد شد.

شایان ذکر است این موارد در قالب پیشنهادات بیمه مرکزی و کميسيون تخصصی شورای عالی بیمه به سیصد و نود و دومین نشست شورا ارایه شده است و هنوز به تصویب نهایی اعضا نرسیده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=12616
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)