یکشنبه 4 دسامبر 2022 - 8:01

گسترش ارتباط با دانشگاه در دستور کار اپراتور دیجیتال

ایرانسل و دانشگاه علم‌وصنعت ایران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ایرانسل و دانشگاه علم و صنعت ایران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی ایرانسل، مراسم امضای این تفاهم‌نامه، بعدازظهر امروز شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد ایرانسل و دکتر منصور انبیاء رئیس و جمعی از معاونان، اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران، طی مراسمی در تالار امام خمینی (ره) این دانشگاه برگزار شد.

این تفاهم‌نامه، با هدف تعامل، همکاری و هم‌افزایی در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی و با چهار موضوع «راه‌اندازی آزمایشگاه پژوهشی (انستیتو) هوش مصنوعی در حوزه فناوری‌اطلاعات و ارتباطات»، «راه‌اندازی آزمایشگاه پژوهشی (انستیتو) سامانه‌های خودران هوشمند»، «برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از سایت ارتباطی 5G ایرانسل در دانشگاه» و «پشتیبانی از پروژه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری»، بین دو طرف منعقد شده است.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه، با اشاره به سابقه حضور یا تحصیل بسیاری از مدیران ارشد کشور دانشگاه علم و صنعت، این دانشگاه را یک دانشگاه «مدیرپرور» دانست و تأکید کرد: به‌عنوان یک فرد دانشگاهی، علم و صنعت را تا حد خوبی می‌شناسم و از توانمندی‌های این دانشگاه آگاه هستم.

وی با اشاره به سابقه تأسیس ایرانسل و رقابتی که پس از تولد ایرانسل در حوزه ارتباطات شکل گرفت و باعث رفع انحصار در این صنعت شد، رسالت و سیاست اصلی ایرانسل را پیشرو بودن در ارائه فناوری‌های نوین از جمله نسل پنج تلفن‌همراه (5G) به مردم دانست و با بیان اینکه ایرانسل، هم‌اکنون تنها اپراتوری است که خدمات نسل پنج تلفن‌همراه را به صورت تجاری عرضه کرده و تا امروز، موفق به بهره‌برداری از ۲۷۶ سایت تجاری نسل پنج در تهران و شهرهای مختلف کشور، در قالب پروژه «توسعه فراگیر 5G برای بهره‌برداری از ۴۶۰ سایت» شده است، ابراز امیدواری کرد که اجرای این تفاهم‌نامه و راه‌اندازی سایت ارتباطی نسل پنج ایرانسل در دانشگاه علم و صنعت، به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و اجرای هر چه بیشتر پروژه‌های پژوهشی مرتبط، کمک کند.

عباسی‌آرند با اشاره به ظرفیت های ممتاز موجود در فضای دانشگاهی کشور، با بیان اینکه متأسفانه در حل مسائل کلان کشور، از ظرفیت‌های دانشگاهی به خوبی استفاده نشده است، تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید بیش از پیش، درگیر مسائل کلان کشور باشند و برای حل آنها، راه‌حل ارائه کنند.

وی با بیان اینکه ما در ایرانسل آمادگی داریم که میزبان گروه‌های دانشجویی برای بازدید از زیرساخت‌ها و فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود باشیم و از این طریق، بتوانیم فرصت‌های جدید همکاری را شناسایی کنیم، افزود: آماده حمایت از پروژه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشگاه‌ها در زمینه‌های مورد نیاز ایرانسل، با هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه در حل مسائل خود هستیم.

عباسی‌آرند با اشاره به تأسیس مجموعه «ایرانسل لبز» در سال ۱۳۹۸، به‌عنوان بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل برای ارتباط با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با تمرکز بر بومی‌سازی، تولید مودم‌های بومی اینترنت همراه و ثابت را به‌عنوان یکی از نخستین دستاوردهای راه‌اندازی این مجموعه، قابل توجه دانست.

وی همچنین با اشاره به تغییر استراتژی ایرانسل پس از گذر از اپراتور دیجیتال، برای حرکت از اپراتور خدمات‌دهنده ارتباطی (telco) به اپراتور فناوری‌محور (techco)، ارتباط با دانشگاه‌ها را یکی از مهمترین الزامات این تغییر استراتژی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این ارتباط بتواند از طریق اقدامات مجموعه ایرانسل لبز و ارتباطش با دانشگاه‌ها، بیش از پیش توسعه یابد.

مدیرعامل ایرانسل، همچنین با اشاره به آغاز مطالعات نسل ششم شبکه تلفن‌همراه (6G) در ایرانسل از ابتدای سال ۱۳۹۹ با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی و تأکید بر بومی‌سازی این فناوری، نقش دانشگاه‌ها را در توسعه این فناوری و رسیدن به مرحله تجاری‌سازی بسیار مهم و اساسی دانست و از دانشگاه علم و صنعت، برای ایفای نقش جدی در این زمینه، دعوت کرد.

* رئیس دانشگاه علم و صنعت: دانشجویان باید موفقیت‌های ایرانسل را ببینند

در این مراسم، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز ضمن تشکر از دکتر عباسی‌آرند و مجموعه ایرانسل، تأکید کرد: من رویداد امروز را برای دانشگاه، ایرانسل و کشور، بسیار مهم می‌دانم و از این بابت خدا را سپاسگزارم و امیدوارم که آنچه امروز امضا می‌کنیم، باعث خیر و برکت برای مردم و کشور باشد.

انبیاء با بیان اینکه انعقاد این گونه تفاهم‌نامه‌ها و گسترش همکاری‌ها، مهمترین راه بهبود وضعیت کشور در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی است، تأکید کرد: دانشجویان باید آنچه در کشور اتفاق افتاده، از جمله موفقیت‌ها و افتخارات ایرانسل را ببینند تا انگیزه و امید آنها هر چه بیشتر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: وقتی سخنان دکتر عباسی را گوش می‌کردم، از اینکه شخصی این قدر دقیق به ظرفیت‌های دانشگاه آگاهی دارد، به وجد آمدم. چنین تسلطی، از همه صنایع و بخش‌های مختلف کشور انتظار می‌رود و مدیرعامل ایرانسل با توجه به اینکه یک فرد دانشگاهی هستند، برای گسترش ارتباطی صنعت و دانشگاه آستین بالا زده و قدم مهمی برداشته‌اند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین از مدیرعامل ایرانسل دعوت کرد تا در مراسم سالانه روز پژوهش در این دانشگاه، با حضور وزرای صمت و نفت، حضور یابد.

در ادامه، تفاهم‌نامه همکاری ایرانسل و دانشگاه علم و صنعت، توسط مدیرعامل ایرانسل و رئیس دانشگاه علم و صنعت امضا شد و در بخش بعدی این دیدار نیز، معاونان و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه، مسائل و پیشنهادهای خود برای گسترش همکاری را با مدیرعامل ایرانسل مطرح کردند.

همکاری علمی در حوزه کاربست‌های نسل پنج، هوش مصنوعی، خودروهای هوشمند و…، تقویت حضور در مجامع بین‌المللی حوزه فناوری‌اطلاعات و ارتباطات با استفاده از ظرفیت‌های دو طرف، همکاری در حوزه مطالعات 6G، همکاری پژوهشی در حوزه‌های بازاریابی و مدیریت تجربه مشتری، کمک به حل دغدغه‌های سازمان‌های نظارتی و افکار عمومی در حوزه تشعشعات رادیویی با انجام پروژه‌های پژوهشی، مطالعات و پژوهش در حوزه تولید و بومی‌سازی سخت‌افزارها و نیز مشارکت ایرانسل در نمایشگاه کار این دانشگاه و تربیت مهندس برای نقش‌آفرینی در توسعه کشور، از جمله مهمترین درخواست‌ها و مسائل مطرح شده توسط اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علم و صنعت بود.

مدیرعامل ایرانسل پس از استماع دغدغه‌ها و درخواست‌های مطرح شده، آمادگی ایرانسل را برای بررسی و اجرایی شدن این پیشنهادها، از طریق تشکیل کارگروه مرتبط و پیگیری درخواست‌ها، اعلام کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=12711
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)