پنج‌شنبه 27 جولای 2017 - 4:37

ال‌جی آینده سفرهای جاده‌ای را تغییر خواهد داد

با همکاری ال‌جی و یک خودروساز معروف آلمانی، قرار است رانندگان با استفاده از سیستم فضای ابری نوع متفاوتی از زندگی دیجیتال را تجربه کنند.

جاده‌های بی‌انتها همیشه در رمان‌ها و کتاب‌ها و یا حتی فیلم‌ها و سریال‌ها به گونه‌ای رمانتیک توصیف می‌شوند. جاده‌ها مظهر و سنبل روحیه ماجراجویی شده‌اند. روحیه‌ای که در وجود ما لانه کرده و هر از چندگاهی دوست دارد به جاده بزند تا با ناشناخته‌ها روبرو شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، همیشه راننده‌هایی که زیاد به سفر می‌روند و یا حتی خود ما خاطرات زیادی از جاده داریم. جاده‌هایی که نشانی از ذات غریزی ما برای کشف و حس آزادی دارند. شاید به همین دلیل است که ما رانندگی کردن را بیشتر از وسایل نقلیه عمومی مثل هواپیما و قطار دوست داریم و سفر جاده‌ای تبدیل به محبوب‌ترین نوع سفر برای ما شده است. به هر حال به قول معروف بعضی وقت‌ها مقصد می‌تواند طی کردن مسیر باشد.

علاوه بر هزینه پایین‌تر سفرهای جاده‌ای، جاده می‌تواند خاطرات زیادی برای ما رقم بزند و کاری کند که در مسیر بیشتر از خود مقصد به ما خوش بگذرد. همچنین سفر شرایط ویژه‌ای برای بهتر کردن ارتباطمان با کسانی که دوستشان داریم فراهم کرده و نگرش جدیدی به دنیا در اختیار ما می‌گذارد. نگرشی که معمولا با خلاقیت و خیال‌پردازی همراه است. لذت بردن از مناظر و کشف ناشناخته‌ها هم که لذت مضاعف دارد. با همه این شرایط سفر جاده‌ای تبدیل به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی می‌شود.

یکی از اتفاقات خوبی که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم پیشرفت ماشین‌های خودران است. ماشین‌هایی که با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی بدون نیاز به راننده مسیر را طی کرده و بدون هیچ زحمت و یا خطری شما را به مقصد می‌رسانند. یکی از شرکت‌هایی که در زمینه ماشین‌های هوشمند فعالیت زیادی دارد ال‌جی است.

شرکت ال‌جی به تازگی با شرکت‌های خودروساز معروف آلمانی همکاری خود را آغاز کرده است و قرار است با استفاده از آخرین فناوری‌ها در سیستم فضای ابری، راننده‌ها نوع متفاوتی از زندگی دیجیتال را تجربه کنند و در عین حال به امکاناتی نظیر خانه هوشمند و خدمات مربوط به مکان‌یابی از طریق خودرو دسترسی داشته باشند.

یکی از اهداف ال‌جی توسعه فناوری‌هایی است که به رانندگان این امکان را می‌دهد تا خانه هوشمند خود را از طریق خودرو کنترل کنند و به خدماتی مثل تنظیم نور، سیستم امنیتی و وسایل خانه در حین رانندگی دسترسی داشته باشند.

همچنین توسعه یک مرکز اطلاع‌رسانی و اعلانات که بتواند اطلاعات را مدیریت کرده و در امن‌ترین حالت ممکن آنها را به اطلاع راننده برساند و در موقعیت‌های مختلف بتواند بر اساس دستور کاربر آنها را بهینه‌سازی کند.

حتی به تازگی شرکت ال‌جی برای تامین دوربین‌های ADAS (سیستم دستیار راننده پیشرفته) و برنامه‌های مرتبط با آن برای نسل بعدی خودروها، توسط یک خودروساز پیشرفته آلمانی انتخاب شده است. دوربین‌های ADAS طراحی شده توسط ال‌جی قادر هستند اطلاعات ترافیکی جمع کرده تا به راننده کمک کنند بهتر تصمیم گرفته و امنیت بیشتری داشته باشد.

این سیستم می‌تواند محیط اطراف را حتی در شلوغ‌ترین تقاطع‌ها شناسایی کرده و واکنش مناسب به آن نشان دهد. دوربین ال‌جی به عنوان یکی از قسمت‌های کلیدی سیستم هوشمند خودرو، می‌تواند اشیا را از فاصله دور تشخیص داده و اگر احتمال برخورد وجود داشت به صورت خودکار سیستم ترمز را فعال ‌کند.

این دوربین با دارا بودن سیستم «دستیار نگه‌دارنده در مسیر» کمک می‌کند خودرو از مسیر خارج نشده و به مسیر خود ادامه دهد. همچنین قابلیت تشخیص علائم جاده و نور بالای خودرو از ویژگی‌های پیشرفته دیگر دوربین ADAS ال‌جی است.

همکاری ال‌جی با خودروسازهای معروف دنیا باعث می‌شود تا آینده‌ای امن‌تر، هوشمندتر و البته لذت‌بخش‌تر پیش روی ما باشد. آینده‌ای که دیگر خطرات سفر جاده‌ای کسی را نگران نکرده و می‌توانید با خیال راحت از یک سفر ناشناخته و هیجان‌انگیز لذت ببرید.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1306
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)