- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

بهره‌برداری از اتوبوس‌های شهری تهران با حمایت بانک تجارت

مراسم بهره‌برداری از اتوبوس‌های شهری در قالب طرح نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تهران با حمایت بانک تجارت برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، پس از انعقاد تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران به منظور اعطای ۲۰۰ فقره تسهیلات فروش اقساطی اتوبوس، ظهر دوشنبه دوم مرداد ماه آیین آغاز بهره‌برداری از این طرح با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برگزار شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهر تهران در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بانک تجارت با اشاره به تفاهمنامه این بانک با سازمان اتوبوس‌رانی شهر تهران گفت: لازم است تقدیر ویژه از بانک تجارت به‌عنوان بانک پیشرو و پیشقدم در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته باشم.

پیمان سنندجی خاطرنشان کرد: حمایت بانک‌ها از ناوگان حمل‌ونقل عمومی تاثیر مستقیم در سلامت، رفاه و زندگی بهینه مردم دارد و بر اساس تفاهمنامه‌ای که اخیرا با بانک تجارت به امضا رساندیم، هم‌اکنون ۳۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین آماده بهره‌برداری شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد؛ با تداوم حمایت‌های بانک تجارت و تحقق ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس منطبق با تفاهمنامه مذکور، بانک تجارت و سازمان اتوبوس‌رانی بتوانند گام مشترکی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران بردارند.

مدیرعامل اتوبوس‌رانی تهران همچنین طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: برای رسیدن به اتوبوس‌رانی پیشرفته شبکه خطوط را اصلاح کردیم، سرفاصله اتوبوس‌ها در حوزه کاهش یافت اما با این حال کمبودهایی در مناطق ۲۲گانه حس می‌شود که در حال بررسی و بهبود است.

وی کاهش ۱۲ درصدی سوخت را از تاثیرات زمان بندی مناسب برای اتوبوس‌ها دانست و گفت: امروز ۳۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شده است که تداوم این اقدامات چرخ نوسازی را در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر را روان می‌کند‌، همچنین در همین راستا طی ماه‌های اخیر حدود ۷۰۰ دستگاه مینی‌بوس فرسوده از رده خارج شده است.

این نیز گفتنی است که بانک تجارت اواسط تیرماه سال جاری با شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه و دو شرکت بهره‌بردار این سازمان تفاهمنامه اعطای ۲۰۰ فقره تسهیلات فروش اقساطی اتوبوس امضا کرده است.

این بانک همچنین به منظور تسهیل پرداخت کرایه اتوبوس و مترو، پروژه کیف پول الکترونیک بانک تجارت را در فاز ابتدایی در شهرهای تهران و اراک آغاز کرده و به‌زودی در سراسر کشور آن را اجرا خواهد کرد.