پنج‌شنبه 27 جولای 2017 - 8:59

قوه قضاییه فهرست ۸ هزار کانال تلگرام را به وزارت ارتباطات داد

واعطی گفت: پس از ۲هفته پیگیری بالاخره روز چهارشنبه ۴ مردادماه فهرست هشت هزار کانال ادعایی را به وزارت ارتباطات داده اند که بررسی می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به سخنان معاون قضایی دادستان کل کشور درباره سالم سازی فضای مجازی و فیلتر برخی کانال های مجرمانه تلگرامی گفت: پس از ۲هفته پیگیری بالاخره روز چهارشنبه ۴ مردادماه فهرست هشت هزار کانال ادعایی را به وزارت ارتباطات داده اند که بررسی می کنیم.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایرنا، محمود واعظی در واکنش به سخنان معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: برای حفاظت از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی بخش ها و سازمان های مختلف از جمله خود قوه قضاییه نقش دارند و اینکه مسوولیت هرگونه ناامنی در این فضا را فقط به عهده وزارت ارتباطات می دانند، همانند نظرات قبل ایشان، به نظر می رسد باز هم نظر شخصی باشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: وزارت ارتباطات تامین کننده اینترنت کشور به شمار می رود؛ بنابراین مکلف است اینترنت پاک به مردم تحویل دهد و اگر کوتاهی کند مسوولیت تمام آلودگی های فضای مجازی به عهده مسوولان آن وزارتخانه است.

عبدالصمد خرم‌آبادی ادامه داد: وزارت ارتباطات به عنوان مرزبان فضای مجازی کشور مکلف است از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی محافظت کند و از جاسوسی و سوء استفاده بیگانگان از اطلاعاتی که در فضای مجازی تبادل می شود جلو گیری کند.

خرم آبادی افزود: بنابراین مسوولیت هرگونه ناامنی در فضای مجازی که از ناحیه فعالیت غیرقانونی شبکه های اجتماعی غیرقابل کنترل خارجی به وجود بیاید به عهده وزارت ارتباطات است.

وی گفت: ورود سرورهای تلگرام به داخل نفوذ و جاسوسی را در کشور نظام مند می کند و در عین حال فعالیت قاچاقی و غیر قابل کنترل فعلی آن آثاری به مراتب بدتر دارد. به رسمیت شناختن هر یک از این ۲ حالت، برنامه ریزی برای وابستگی به بیگانگان در فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مسوولان نظام و مردم قاضی مناسبی برای تلاش های وزارت ارتباطات با هدف سالم سازی فضای مجازی هستند.

واعظی با خطاب قرار دادن خرم آبادی گفت: ایشان بالاخره تکلیف خود را مشخص کند؛ یک روز می گویند سرور تلگرام باید به کشور بیاید و روز دیگر می گویند ورود سرورها مصداق نفوذ و جاسوسی است.

وی افزود: معلوم است مشکل جای دیگری است و وقتی ما می گوییم تفکر ایشان بر انسداد فضای مجازی است، واکنش نشان می دهند.

وزیر ارتباطات یادآوری کرد:‌ ایشان مدعی اند سرویس بومی راه اندازی نشده و وزارت ارتباطات نقش خود را انجام نداده است که سخت در اشتباهند. ایشان از اقدام های خوب وزارت ارتباطات مطلعند و می دانند موانع این اقدام زیاد است. البته یک مانع بزرگ نیز همین تفکرات ایشان است.

واعظی ادامه داد: اکنون پیام رسان های داخلی در کشور تولید و راه اندازی شده اند اما آیا می توان مردم را به استفاده از یک کالا مجبور کرد؟ اینکه مردم به شبکه های اجتماعی داخلی اعتماد کنند به عملکرد ما مسوولان بستگی دارد
وی دوباره خرم آبادی را خطاب قرار داد و گفت: ایشان مطمئن باشند این‌گونه ابرازنظرها نه فقط اعتماد عمومی به شبکه های اجتماعی داخلی را افزایش نمی دهد بلکه به دوری مردم منجر می شود.

واعظی تصریح کرد:‌ اگر نیت، رعایت مصالح ملی باشد نباید چنین موضوعاتی در رسانه ها مطرح شود و جلسات و کارگروه های مختلفی برای حل این مسائل وجود دارد.

وی افزود: اگر اختلافی نیز وجود دارد باید در مراجع ذیربط مطرح شود و طرح مسائل و سخنان نامعقول در رسانه ها، به طور قطع به حیثیت نظام لطمه می زند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1381
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)