پنج‌شنبه 27 جولای 2017 - 20:30

تسهیلات فنی و اعتباری بخش تولید با نرخ ۶ درصد کمتر از سود معمول

قانون بودجه به شوراهای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و استان‌ها اجازه تخصیص ۲۰ درصد از منابع تملک دارایی‌های خود را به کمک‌های فنی و اعتباری داده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه قانون بودجه به شوراهای برنامه ریزی شهرستان ها و استان ها اجازه تخصیص۲۰ درصد از منابع تملک دارایی های خود را به کمک های فنی و اعتباری داده است، گفت: این امر موجب کاهش ۶ درصدی نرخ تسهیلات نسبت به سود معمول می شود.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایرنا، علی یزدانی روز پنجشنبه در نشستی با صنعتگران شهرک صنعتی بیلوردی شهرستان هریس با بیان اینکه در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، علاوه بر اعطای بخشودگی، مشوق های متعدد در بخش های مختلف در نظر گرفته شده است، گفت: مهم ترین هدف ما از اعطای مشوق ها اشتغال آفرینی است.

وی افزود: در بحث آموزش صنایع کوچک حمایت ویژه ای از واحدهای تولیدی داشته و دوره های آموزشی تخصصی رایگان برای آن ها برگزار می کنیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآوری کرد: به عنوان جزیی از دولت در ۱۰ ماه گذشته از ۴۳۵ شهرک و ناحیه صنعتی کشور بازدید کرده و مشکلات واحدها را مورد بررسی قرار داده ایم.

یزدانی با اشاره به برنامه های اقتصاد مقاومتی ادامه داد: همه ارکان نظام اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دخیل بوده و مردم هم نقش جدی در حمایت از تولید داخلی دارند. بنابراین باید با همکاری فرابخشی در راه عمل به این سیاست ها قدم برداریم.

وی گفت: تمرکز زدایی جزو سیاست های سازمانی بوده و در این راستا همه اختیارات را به شرکت های استانی تفویض کرده ایم تا مسایل مربوط به واحدها در استان حل و فصل شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهارکرد: هر مشکلی هم به هر دلیلی در استان غیرقابل تصمیم گیری باشد توسط هیات مدیره این سازمان و در کمتر از یک هفته بررسی می شود.

یزدانی، ایجاد ناحیه صنعتی در مناطق روستایی و رونق ناحیه های صنعتی راکد روستایی را در سال جاری از سیاست های دولت در ارتباط با صنایع کوچک یا صنایع روستایی عنوان کرد و افزود: در قالب کارگاه های تولیدی کوچک یا صنایع کوچک با استفاده از ظرفیت های منطقه ای و جغرافیایی و منابع موجود، برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در روستاها بسترسازی می شود.

وی گفت: برای حمایت از سرمایه گذاری در شهرک بیلوردی هریس ۵۰ درصد مشوق بهره برداری در قیمت حق انتفاع این شهرک برای سرمایه گذاران ارایه می شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1389
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)