پنج‌شنبه 27 جولای 2017 - 20:56

بازگشت نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه به محدوده تک‌رقمی در تیرماه

آن‌گونه که گزارش تیرماه این بانک نشان می دهد، نرخ تورم نقطه به نقطه در تیرماه بار دیگر به محدوده تورم تک رقمی بازگشته است.

بازگشت نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه به محدوده تک‌رقمی در تیرماه

بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به تیرماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به تیرماه ۱۳۹۵ را معادل ۱۰٫۳ درصد اعلام کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، بانک مرکزی خردادماه نرخ تورم سالانه منتهی به این ماه را ۱۰٫۲ درصد اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تورم پس از یک سال تک رقمی بودن بار دیگر دو رقمی شد.

با این حال آن‌گونه که گزارش تیرماه این بانک نشان می دهد، نرخ تورم نقطه به نقطه در تیرماه بار دیگر به محدوده تورم تک رقمی بازگشته است.

بر اساس خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران طبق سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۰ شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در تیرماه ۱۳۹۶ به عدد ۲۶۶٫۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۰٫۱ درصد کاهش یافت.

همچنین بر اساس این گزارش شاخص اشاره شده در تیرماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۹٫۹ درصد افزایش داشته است.

در تیر ماه گروه «خوراکی ها و آشامیدنی ها» ۱٫۵ درصد و «دخانیات» ۰٫۵درصد کاهش یافتند و در مقابل گروه های «کفش و پوشاک» ۰٫۲ درصد، «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها» ۰٫۵ درصد، «اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه» ۰٫۶ درصد، «بهداشت و درمان» ۰٫۴ درصد، «حمل و نقل» ۰٫۷ درصد، «ارتباطات» ۰٫۱ درصد، «تفریح و امور فرهنگی» ۰٫۷ درصد، تحصیل ۰٫۲ درصد ، «رستوران و هتل» ۱٫۴درصد و «کالا و خدمات متفرقه» ۰٫۷ درصد افزایش داشتند.

* تغییرات سالانه

نگاهی به تغییر قیمت ها در یکسال منتهی به تیرماه امسال نشان می دهد گروه «خوراکی ها و آشامیدنی ها» ۱۳٫۵ درصد، «دخانیات» ۰٫۲ درصد، «کفش و پوشاک» ۶٫۷ درصد، «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها» ۸٫۹ درصد، «اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه» ۸٫۲ درصد، «بهداشت و درمان» ۱۰٫۱ درصد، «حمل و نقل» ۶٫۴ درصد، «ارتباطات» ۶٫۴ درصد، «تفریح و امور فرهنگی»۷٫۹ درصد، تحصیل ۱۰٫۹ درصد ، «رستوران و هتل» ۱۰٫۹ درصد و «کالا و خدمات متفرقه» ۸٫۵ درصد افزایش داشتند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1393
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)