- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

برنامه عملیاتی گمرک ایران در سال ۹۶ ابلاغ شد

مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برنامه عملیاتی سال ۹۶ را که با محوریت شعار سال “اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال” تدوین شده است، به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی گمرک، در این ابلاغیه آمده داشت:

در دو سال اخیر با اعمال الگوی اقتصاد مقاومتی توانسته است به اهداف این الگوی اقتصادی در گمرک تحقق بخشیده و زمینه لازم برای توسعه آن را فراهم کند.

برنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر شعار سال و بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، اولویت ها و اهداف تعیین شده در سند راهبردی سازمان، نقشه راه اصلاح نظام اداری و دولت الکترونیک، تکالیف برنامه ششم و منشور حقوق شهروندی تنظیم شده است.

همچنین در این برنامه برای موفقیت هر چه بیشتر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به برنامه های ستاد مبارزه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز توجه شده است. تنظیم برنامه ۹۶ گمرک جمهوری اسلامی ایران که با مطالعه برنامه های کلان کشورو هماهنگ با آنها انجام شده، اجرای صحیح و به موقع پروژه ها را در چشم انداز خود داشته است.

در این ابلاغیه که در پنج بند تنظیم شده است، دفاتر ستادی، ادارات کل و گمرکات اجرایی را ملزم کرده است، تعریف دقیقی از فعالیت های مربوط به هر پروژه ارائه کنند وبرای سهم و زمانبندی اجرای هر فعالیت با معاونت برنامه ریزی و امور بین الملل هماهنگ باشند.

همچنین لازم است متولیان پروژه ها، فردی را برای مدیر پروژه تعیین کرده و آن را به معاونت برنامه ریزی و امور بین الملل معرفی کنند.

مدیران پروژه ها باید هر سه ماه یکبار از وضعیت و پیشرفت پروژه ها به معاونت برنامه ریزی و امور بین الملل گزارش عملکرد بدهند.

گمرکات اجرایی ضمن داشتن التزام به همکاری لازم، در اجرای فعالیت مرتبط با پروژه توسعه «گمرک الکترونیک و یکپارچه با تمرکز بر پنجره واحد تجاری بین المللی» با دفتر فاوا می‌بایست در خصوص دو پروژه «اعمال مدیریت یکپارچه گمرکی در کلیه مبادی گمرکی» و « ایجاد تسهیلات مناسب جهت تکریم ارباب رجوع» گزارش های سه ماهه ارائه دهند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در برنامه سال جاری این سازمان معاونت برنامه ریزی و امور بین الملل خود را ملزم کرده است ضمن نظارت بر اجرای صحیح پروژه ها، گزارش های پیشرفت فیزیکی را از واحد های متولی اخذ کرده و به شورای معاونین تحویل دهد.