- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

تعریف جایگاه جدید چری در ایران با رونمایی از تیگو۷

آیین رونمایی از کراس‌اور لوکس چری در ایران، عصر روز گذشته با حضور سفیر چین، مدیران چری اینترنشنال، مدیرعامل شرکت مدیران خودرو، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، مدیران صنعت خودرو کشور و جمعی از سهامداران شرکت مدیران خودرو در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، رییس هیأت‌مدیره مدیران‌خودرو در این مراسم روند توسعه خطوط تولید این شرکت را از سال ۱۳۸۸ تاکنون رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: با رونمایی از خودرو تیگو۷ فصل جدیدی از حضور چزی در ایران آغاز می‌شود.

بهرام شریعت با بیان این‌که مدیران‌خودرو تنها خودروسازی بوده که سال گذشته مشمول جریمه قصور در داخلی‌سازی نشده است، افزود: هدف ما ارائه محصولات کیفی‌تر مطابق خواست مشتریان بوده است.

وی با اشاره به این‌که تیگو۷ تست‌های فنی را با قدرت پاس کرده است، ادامه داد: این خودرو می‌تواند به نحو احسن در بازار ایران جواب بگیرد و خودروهای کره‌ای را به چالش بکشد.

به گفته شریعت، حدود ۳۰ مهندس، بر روی این محصول در شرایط مختلف آب و هوایی ایران مطالعه کرده‌اند.

وی همچنین از آمادگی این شرکت برای تولید خودروهای برقی در ایران خبر داد و گفت: مدیران خودرو می‌تواند خودروهای برقی را با بالاترین استاندارد در ایران تولید کند اما این مستلزم اجرای سیاست‌های حمایتی و تشویقی از سوی دولت برای خریداران است.

در ادامه این مراسم، ژانگ؛ معاون بخش بین‌الملل چری با بیان اینکه تیگو ۷ می تواند به انتخاب برتر مشتریان ایرانی تبدیل شود، اظهار داشت: کانسپت اصلی این خودرو برنده جایزه طراحی سال ۲۰۱۲ ژنو بوده و دارای تکنولوژی‌های به‌روز دنیاست.

وی افزود: ازجمله این امکانات می‌توان به موتور توربوشارژر، دوربین ۳۶۰ درجه و سانروف پاناروما اشاره کرد.

جیمز برین هوپ، رییس کانادایی‌الاصل تیم طراحی چری که سابقه حضور در تیم‌های طراحی فورد، دایملر کرایسلر، JCI و جنرال‌موتورز اروپا را دارد نیز در این برنامه به تشریح چگونگی شکل‌گیری ایده طراحی تیگو۷ و مشخصه‌های ممتاز این خودرو پرداخت و گفت: آن‌چه به شعار این خودرو یعنی «فناوری جهانی؛ مثل هیچ‌کدام» معنا و مفهوم می‌بخشد، ایده‌پردازی‌های خاص و منحصر به فرد است.

ارتفاع . عرض . طول (میلی‌متر) ۱۶۷۰ / ۱۸۳۷ / ۴۴۳۲
فاصله دو محور ( میلی‌‎متر) ۲۶۵۰
سیستم رانندگی و انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
وزن خالص ۱۴۴۰ کیلوگرم
سایز رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی
حجم صندوق بار ۴۱۴ لیتر
سیستم تعلیق جلو سیستم مستقل مکفرسون با فنر پیچشی، میله نگه‌دارنده و ضد لغزش
سیستم تعلیق عقب سیستم تعلیق کشنده چندگانه با فنر پیچشی
نوع موتور SQRE415B
حجم موتور ۱۴۹۸ سی‌سی توربو شارژ
تعداد سیلندر ۴ سیلندر خطی
سیستم انتقال نیرو گیربکس دوکلاچه اتوماتیک
حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار
حجم باک ۵۷ لیتر

پس از آن، نوبت به ژو، مدیرعامل مدیران خودرو رسید تا قیمت این خودرو را اعلام کند.

بنا به گفته ژو، تیگو ۷ در دو نسخه به بازار خودروی ایران وارد می‌شود؛ قیمت کامل‌ترین نسخه این خودرو یعنی نسخه اکسلنت (excellent) ۱۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و نسخه نیمه‌فول که لاکچری (Luxury) نام دارد با قیمت ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

هر دو نسخه که از امروز یکشنبه مورخ ۸ مرداد ۹۶ به‌صورت نقدی قابل سفارش هستند، مشخصات فنی یکسانی دارند و اختلاف قیمت آن‌ها به لیست آپشن‌ها و امکانات رفاهی‌شان برمی‌گردد.

مدیران خودرو به عنوان شریک تجاری برند چری در ایران، برای تیگو۷ یک کارت طلایی با اعتبار ۲ سال سرویس رایگان و ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی در نظر گرفته است.

 تجهیزات ایمنی و رفاهی Luxury Excellent
تریم داخلی چرم مشکی atpbprv472tq7wvtm.png 0kda6fe7ydumecabkyck.png
تریم داخلی چرم قهوه‌ای 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png
سقف پانارومیک برقی 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png
دوربین ۳۶۰ درجه 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png
کیسه هوا جلو atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
کیسه هوا جانبی 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png
کیسه هوا پرده ای 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png
ترمز دیسکی خنک‌شونده برای چرخ‌های جلو atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
ترمز دیسکی برای چرخ‌های عقب atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سیستم پایداری ESP atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سیستم ایموبلایزر atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
دوربین جلو و عقب به صورت داینامیک atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سنسور پارک خودرو در جلو و عقب atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
کروز کنترل atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سیستم رانندگی اقتصادی ECO MODE atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سنسور باران atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سیستم فرمان برقی EPS atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سیستم صوتی و تصویری به همراه مانیتور ۹ اینچی با پورت USB atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سیستم کنترل فشار باد تایرها atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
کامپیوتر سفری atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
باز و بسته شدن برقی آینه‌های جانبی با گرمکن atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
دی لایت atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
۴ شیشه برقی atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
گرمکن صندلی برای سرنشینان جلو atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
تنظیم برقی صندلی راننده atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
مجهز به ۶ عدد بلندگو استریو atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
چراغ‌های ترمز LED atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای سرنشینان جلو و عقب 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png

در ادامه این مراسم، بابک صدرایی؛ مدیر بازاریابی چری اظهار داشت: بازار خودروهای SUV و کراس‌اوور در ایران و جهان در حال رشد است, تا جایی که هم‌اکنون ۵۵ درصد تقاضای بازار در حوزه خودروهای وارداتی مربوط به این دسته از خودروها است.

وی به بیان دیگر مشخصات تیگو۷ پرداخت و گفت: این خودرو مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی توربو شارژ با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۱۰ است که توسط شرکت AVL اتریش طراحی شده است.

وی افزود: تیگو۷ دارای تایر ۱۸ اینچی آلومینیومی، ابعاد ۴.۴ متر طول، ۱.۸ متر عرض و ۱.۶ متر ارتفاع است که با فاصله بین دو محور ۲.۶ متری، وزنی معادل ۱۴۴۰ کیلوگرم دارد.

صدرایی ادامه داد: گیربکس آلمانی این خودرو از نوع DCT یا ۶ سرعته دو کلاچه و سیستم‌های ترمز آن در چرخ‌های جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در چرخ‌های عقب از نوع دیسکی ساده است. شاسی این خودرو نیز با مشارکت شرکت لوتوس طراحی شده و در سیستم پایداری خودرو نیز از سیستم‌های بوش آلمان بهره گرفته شده است.

به گفته وی، در بخش سیستم تعلیق، تیگو ۷ از دو نوع مستقل مک‌فرسون با فنر پیچشی و میله نگه‌دارنده و ضد لغزش در قسمت جلو و نوع کشنده چندگانه با فنر پیچشی در قسمت عقب، بهره می‌برد.